Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

Accent WRC  Bezpieczeństwo  Galeria  Wasze Accenty  Testy  Porady  Awaryjność  Dane techniczne  Artykuły Accent  Kolory  Cennik  Pisali o nim  
[Accent WRC] [Bezpieczeństwo] [Galeria] [Wasze Accenty] [Testy] [Porady] [Awaryjność] [Dane techniczne] [Artykuły] [Kolory] [Cennik] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]
Początki
Pierwsza odsłona modelu pojawiła się na koreańskim rynku w 1975 roku i cieszyła ogromnym powodzeniem - nosiła nazwę Pony (prezentowany w swoim dziale). Wyszedł spod ręki Giorgio Giugiaro. W 1976 Pony stanowił prawie połowę wszystkich sprzedawanych na tamtejszym rynku samochodów i umożliwił firmie Hyundai wejście na inne światowe rynki zbytu - co drugi samochód nosił nazwę Pony. Model Pony przeszedł w 1982 roku gruntowny face lifting i w 1985 zaprezentowano jego kolejną wersję, z którą HMC wszedł na rynek amerykański, a później - w 1989 i 1994  – pojawiły się następne.

Accent I
W 1994 roku model Pony został zastąpiony Accentem. Wtedy też zaprzestano jego produkcji. Pierwszy Accent był modelem o bardzo zaokrąglonych kształtach, trochę nawiązując do Pony (zwłaszcza z przodu). Jego nadwozie rozpoczęło nową erę kształtów Hyundai. Na polskich drogach bardzo łatwo zobaczyć pierwszego Accenta, bo zdobył całkiem dużą popularność, ale w USA osiągnął sukces. W 1997 roku przeszedł mały lifting Od 1999 roku produkowano go także w rosyjskich zakładach w Iżewsku. Występował z pięcioma jednostkami napędowymi: 1.3 12V (84 KM), 1.5 12V (88-90 KM), 1,5 16V (99 KM), 1.3 (60 KM) oraz 1.3 (75 KM). W Ameryce i Europie zdobył miano taniego i  wytrzymałego pojazdu. Największe usterki modelu Accent z '94 - '99: konektorki oraz ścieżki ogrzewania szyby, wyrabiające się bębenki zamków, pompa systemu ABS układu hamulcowego, zanieczyszczony korpus przepustnicy, uszkodzony czujnik temperatury powietrza, zużycie amortyzatorów, wybite końcówki drążków kierowniczych, i łącznika stabilizatora, zużycie sprzęgła. Numer nadwozia znajduje się pod maską w okolicy przegrody czołowej od strony pasażera, numer silnika na bloku silnika w przedniej części od strony rozrządu, tuż pod głowicą, a tabliczka znamionowa na lewej podłużnicy. Na rynku francuskim oferowany był pod nazwą Pony, a na belgijskim i holenderskim jako Excel. Zakończono jego produkcję w roku 1999

Accent II
W 1999 roku pojawił się całkiem nowy Accent z nową deską rozdzielczą i nadwoziem. Kanciasta stylistyka przypadła do gustu niewielu kierowcą. Jednak w Azji jak i w USA Accent z okresu '99 - 03' sprzedawała się bardzo dobrze. Charakteryzował się niezawodnością. Jednostki napędowe były znane z pierwszej generacji. Pojawił się tylko jeden nowy, a mianowicie diesel 1,5. Gama nadwoziowa to 3 i 5 - cio drzwiowe hatchbacki i 4 drzwiowy sedan.

Accent II (lifting)
W 2002 roku Hyundai przedstawił lifting Accenta (w Korei Verna), który został zmieniony głównie w stylistyce zewnętrznej i trochę w wewnętrznej. Występuje w trzech rodzajach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan oraz 3 lub 5-drzwiowy hatchback i w dwóch wersjach: GSi i CDX. Model upodobnił się do Elantry. Ma nowocześniejszy wygląd, stał się jakby trochę elegancką małą limuzyną. Piękny przód z zaokrąglonymi światłami prezentuje się znakomicie. Tył stał się jeszcze bardziej masywny niż u poprzednika. Jedną z ciekawostek jest to, że nowy Accent jest dostępny na wybranych rynkach z pięcioletnią gwarancją bez limitu przebiegu i bogatszym wyposażeniem standardowym. Accent jest obecnie najpopularniejszym Hyundai'em na rynku. Napędzają go dwa silniki: 1.3 (84 KM) i diesel z wtryskiem common - rail o pojemności 1.5 (82 KM). Ciekawostką konstrukcyjną jest rzadko spotykane w tej klasie samochodów niezależne tylne zawieszenie na podwójnych wahaczach poprzecznych i wahaczach wzdłużnych, współpracujących ze sprężynami śrubowymi. Na rynkach eksportowych Accent nosi nazwę Verna. Do Polski trafił w lutym 2003 roku. W 2003 roku wprowadzono także silnik 1,6.

Accent III
W Nowym Jorku w 2005 roku Hyundai przedstawił nowego Accenta: nowa płyta, podwozie i zawieszenie, nowe jednostki napędowe i skrzynie biegów, nowoczesna, sportowa stylistyka, najwyższej jakości systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego, ulepszona, innowacyjna stylistyka wnętrza.  Sprzedaż rozpoczęła się w 2006 roku. Podobnie jak poprzednie generacje modelu, nowy Accent ma być kolejnym sukcesem w historii firmy i podbić serca klientów z segmentu C. Po swych poprzednikach odziedziczył twardy i nieustępliwy charakter, który zawsze zyskiwał modelom z rodziny Accent wiernych i oddanych klientów. Tym razem jednak nowa wersja jest jeszcze bardziej udoskonalona, pełna harmonii i niezwykle przyjazna środowisku. Przy jej tworzeniu konstruktorzy firmy Hyundai brali pod uwagę przede wszystkim wysokie wymagania współczesnych klientów: niższy współczynnik NVH (wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu), oszczędność paliwa, poprawione właściwości jezdne, przyczepność i osiągi, łącząc te elementy z najlepszą w segmencie C ergonomią wnętrza, wygodą oraz nowoczesną stylistyką. Choć głównym rynkiem zbytu dla modelu Accent tradycyjnie pozostaje rodzimy rynek koreański oraz USA, w firmie Hyundai panuje głębokie przekonanie, że wysmakowany stylistycznie i zaawansowany technologicznie model przekona do siebie klientów na innych rynkach, a w szczególności na rynku europejskim. Choć nowy Accent jest dłuższy (o 20 mm), szerszy (o 15 mm) i wyższy (o 75 mm) od swego poprzednika, od którego różni się również większym rozstawem osi (o 60 mm), nadal pozostaje modelem z górnej półki bardzo popularnego segmentu B. Jednak, dzięki wysiłkom znakomitego zespołu inżynierów firmy Hyundai, zarówno designem jak i przestronnością wnętrza dorównuje modelom oferowanym w segmencie C, co czyni zeń wyjątkowo atrakcyjny produkt w sektorze niedużych aut rodzinnych.  Nowoczesna i prosta linia nadwozia to wyraźny sygnał, że mamy do czynienia z produktem najwyższej jakości. Wyważony stylistycznie przód, z nisko osadzonym, zintegrowanym, szerokim wlotem powietrza i wyraziście zarysowaną linią maski dyskretnie informuje nabywcę o sportowym zacięciu pojazdu. Wrażenie to potęgują jeszcze lekko rozszerzone nadkola i dostępne w opcji, 15 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Całości dopełniają klosze lamp przednich, w których umieszczono światła bocznych kierunkowskazów, dzięki czemu żadne wypukłości nie łamią idealnie płynnego kształtu przedniej części pojazdu. Aby podkreślić sportowy charakter auta, zespół przednich lamp osadzono w czarnych ramkach. Lekko metalizowany grill chłodnicy delikatnie podkreśla wysmakowaną stylistykę pojazdu, a przednie lampy przeciwmgielne, dyskretnie ukryte w szerokim zagłębieniu wlotu powietrza nie zakłócają idealnie regularnego profilu zderzaka. Boczny profil nowego modelu Accent jest tak dopracowany, że linie drzwi pozostają praktycznie niewidoczne, przy jednoczesnym zwiększeniu powierzchni okien. Model wyposażono w aerodynamiczne, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne. Splendoru przydają również chromowane klamki oraz wysmukłe listwy ochronne, które podkreślają wyrazistą rzeźbę bocznego profilu auta. Aby dodatkowo podkreślić sportowe zacięcie, nowy Accent dostępny będzie z 14-calowymi kołami lub 14 calowymi felgami ze stopów metali lekkich o klasycznym profilu i z oryginalnym logo firmy Hyundai. Ponadto nowy model można także opcjonalnie wyposażyć w unikalne 6-ramienne, 15-calowe koła. Całą sylwetkę nowego modelu cechuje harmonia i równowaga. Również elementy tylnej części nadwozia zostały dokładnie przemyślane i idealnie komponują się w całość – masywny słupek C płynnie opada na tylną część nadwozia, a szeroki otwór przestrzeni ładunkowej pozwoli bez problemu zapakować nawet duży bagaż. Tylne lampy zespolone, umieszczone w czarnych ramkach, idealnie odpowiadają opływowemu zarysowi przednich świateł. Dobre właściwości świetlne tylnych lamp, wysoko umieszczone, trzecie światło stopu i lepsza widoczności do tyłu znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa. Szeroki, masywny zderzak tylny kryje w sobie czujniki parkowania. Wytworne wnętrze nowego modelu Accent to połączenie świeżości, prostoty i wyrafinowania. Wysokiej klasy materiały wykończeniowe i przestronność to cechy, które gwarantują dobrą jakość i nowoczesną elegancję. Podobnie jak w popularnym modelu Sonata, dwutonową kombinację kolorów uwydatnia cienka drewniana listwa. Zaokrąglony panel środkowy oraz tradycyjne zegary dyskretnie podświetlono na zielono, więc kierowca może poczuć się jak  w kabinie myśliwca. Konsola środkowa jest prosta i intuicyjnie łatwa w obsłudze, a jej wskaźniki – sterowanie zestawem stereo, układem wentylacyjnym itp. – ergonomiczne rozmieszczone i czytelne. Każdy element prowadzenia i obsługi samochodu, łącznie z samą kierownicą, został dokładnie przemyślany, tak, aby zapewnić użytkownikowi jak największy komfort i łatwość obsługi. Przednie fotele przeprojektowano, dzięki czemu pasażerowie mają teraz dużo miejsca na nogi oraz wygodne oparcie. Siedziska wyposażono w układ podwójnej regulacji wysokości oraz kąta nachylenia oparcia. Zwiększono również obszar pracy systemu podgrzewania siedzeń. Dzielona i składana (60/40) tylna kanapa jest wyjątkowo przestronna i wygodna, zaś bagażnik o pojemności 390 litrów to prawdziwy wyjątek w tej klasie. Ponadto, w porównaniu z poprzednią wersją modelu, zmodernizowano i ulepszono również układ wentylacyjny, kładąc większy nacisk na jego wydajność i skuteczność. W opcji, obok ręcznej, dostępna będzie również klimatyzacja automatyczna. Nowy Accent podtrzymuje chlubną tradycję firmy Hyundai i oferuje wysoki poziom komfortu podróży zarówno pasażerom przednich, jak i tylnych foteli. Standardowymi elementami wyposażenia wnętrza są zatem boczne kieszenie w drzwiach, uchwyty na kubki, pojemny schowek przedni, półka pod kolumną kierownicy, oraz kieszenie w oparciach przednich foteli – wszystkie łatwo dostępne i bardzo praktyczne. Duże przyciemniane szyby, oraz elektrycznie uchylany i otwierany szyberdach to zaledwie początek długiej listy wyposażenia dostępnego w standardzie lub za dodatkową opłatą. Warto tu wymienić choćby trzy różne, 6-głośnikowe zestawy stereo zaprojektowane specjalnie dla nowego modelu Accent, unowocześnioną lampkę punktową ze schowkiem na okulary, osłony przeciwsłoneczne z tkaniny, przenośną popielniczkę, środkowy podłokietnik dla przednich/tylnych foteli, zamek centralny sterowany pilotem, immobilizer, system zdalnego otwierania klapy bagażnika, tylny schowek w podłodze, system oszczędzania akumulatora oraz elektrycznie sterowane szyby z funkcją impulsowego otwierania (‘one-touch’). Wnętrze modelu Accent wywołuje u kierowcy i pasażerów ogólne wrażenie harmonii, przestrzeni i komfortu, jakie zwykle przypisuje się droższym samochodom. Zaawansowane technologicznie i mocne jednostki napędowe dostępne z nowym modelem Accent to dwa silniki benzynowe i jeden diesel. Zostały zbudowane na najnowocześniejszej na świecie linii produkcyjnej i spełniają normę czystości spalin Euro 4. 1,6-litrowy silnik DOHC (112 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 146 Nm przy 4500 obr/min), wyposażony w system zmiennych faz rozrządu (CVVT), dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i po 4 zawory na cylinder, jest wyjątkowo elastyczny i spełni oczekiwania każdego kierowcy. Niezależnie od dynamiki i stylu jazdy, system zmiennych faz rozrządu utrzyma zużycie paliwa na optymalnym poziomie. 1,4-litrowa jednostka DOHC (97 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 125,4 Nm przy 4700 obr/min) również posiada po cztery zawory na cylinder i dwa wałki w głowicy. Dodatkowo, jednostka ta wykorzystuje układ zmiennej długości kanałów dolotowych, który optymalizuje zużycie paliwa przez zastosowanie podwójnych zaworów dolotowych kolektora ssącego. Układ analizuje pracę przepustnicy i zapotrzebowanie na moment obrotowy i, w razie konieczności, otwiera drugi kanał dolotowy. Podczas jazdy w normalnych warunkach używany jest tylko jeden kanał, co znacznie obniża zużycie paliwa i minimalizuje emisję substancji szkodliwych. Nowy, zaawansowany technologicznie 1,5-litrowy silnik wysokoprężny, który został zaprojektowany i wykonany w ośrodku badawczo-rozwojowym Hyundai Motor Company R&D w Rüsselsheim, współpracuje z manualną skrzynią biegów, ze zmienionym schematem włączania biegu wstecznego i może pochwalić się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT. Jest to jednostka wysokoprężna z bezpośrednim wtryskiem paliwa (CRDi). Dzięki zastosowanej technologii gwarantuje oszczędne spalanie i dobre osiągi (110 KM oraz moment obrotowy 235 Nm przy 1900 - 2750 obr/min). Oprócz zmodyfikowanej pięciostopniowej manualnej skrzyni biegów, dostępna będzie również przekładnia automatyczna, którą stworzono specjalnie dla nowego modelu Accent. W połączeniu z nową gamą silników, obie przekładnie to istotny krok naprzód w zapewnieniu przyjemności z jazdy i doskonałej kontroli. Nowe konfiguracje układu napędowego pozwalają połączyć oszczędność, z dobrymi osiągami i świetnym prowadzeniem. Próżno szukać w tej klasie modeli o podobnych możliwościach. Zwiększona sztywność i stabilność konstrukcji nadwozia, w połączeniu z nową geometrią zawieszenia gwarantują wysoki komfort jazdy oraz świetne prowadzenie i pełną kontrolę nad pojazdem. Świetne właściwości jezdne zapewnia elastyczne, niezależne zawieszenie przednie typu MacPherson, oraz zawieszenie tylne z belką skrętną, sprężynami śrubowymi i gazowymi amortyzatorami teleskopowymi. Nowa rama pomocnicza usztywnia konstrukcję auta, a dzięki zastosowaniu wahaczy typu „L”, większych tulei oraz udoskonalonych amortyzatorów uzyskano świetne właściwości jezdne i prowadzenie. System elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (MDPS) sprawia, że Accent świetnie trzyma się drogi zarówno na prostej jak i w zakrętach. Wprowadzone udoskonalenia mają również istotny wpływ na komfort jazdy. Udało się wydatnie zminimalizować drgania pochodzące z nierówności drogi i zwiększyć stabilność kierunkową, co, w połączeniu z jeszcze bardziej precyzyjnym układem kierowniczym, znacznie poprawiło komfort jazdy, zmniejszyło poziom hałasu w kabinie i gwarantuje świetne prowadzenie. Ogromna liczba testów z użyciem symulacji komputerowej i rzeczywistej, które przeprowadzono w badaniach nad poprawą systemów bezpieczeństwa pasywnego, zaowocowała znaczną poprawą właściwości struktury nadwozia. Jej sztywna konstrukcja wprowadza wzmocnione przegrody boczne, słupki i ochronę przed zderzeniem bocznym, dając podstawę mocnej ramie pomocniczej z przodu. Zoptymalizowano również strefy zgniotu i ścieżki rozłożenia siły uderzenia. Ponadto w ramach bezpieczeństwa biernego w standardzie umieszczono przednie i boczne poduszki powietrzne, przednie i tylne kurtyny powietrzne, system aktywnych zagłówków, i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które z przodu wyposażone są w podwójne napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Środki bezpieczeństwa aktywnego obejmują, dostępny w opcji, system stabilizacji toru jazdy (ESP) z systemem kontroli trakcji i asystentem hamowania. Wśród innych modeli segmentu Accent wyróżnia się większymi, przednimi tarczami hamulcowymi (10-calowe, wentylowane) oraz systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). Również wysokowydajny tylny układ hamulcowy wykazuje do 50% większą skuteczność działania w porównaniu z poprzednią wersją modelu. Podobnie jak w przypadku bardzo udanej, nowej wersji modelu Sonata, również nowy Accent może pochwalić się znacznie obniżonym poziomem drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu. Każdy z podstawowych komponentów pojazdu został poddany drobiazgowym testom NVH, których celem było znalezienie materiałów o idealnych właściwościach amortyzujących dla poszczególnych części nadwozia. Wzmocniono i udoskonalono konstrukcję ramy pomocniczej i karoserii. Poziom hałasu i wibracji silnika zmniejszono przez zastosowanie hydraulicznego mocowania silnika oraz ulepszonego systemu wyciszenia maski silnika. Wzmocniono i uszczelniono również elementy najbardziej narażone na wibracje i działanie pędu powietrza. Wyciszono pracę nowego systemu wentylacyjnego i podzespołów silnika. Przeprojektowane mocowanie szyberdachu pozwoliło na zmniejszenie hałasu związanego z oporami powietrza. Wszystko to przyczyniło się do redukcji poziomu drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu (NVH), oraz budowy nowej, sztywniejszej i bardziej wytrzymałej konstrukcji nadwozia.

 

Accent III (lifting)

W 2009 roku Hyundai wprowadził do sprzedaży w Korei Południowej zmodernizowany model Accenta III.

 

 

Accent IV

Nowość Hyundai ujrzała światło dzienne z okazji wystawy branżowej Auto China 2010. To model Verna, który na rynku północnoamerykańskim znany jest lepiej jako Accent. Stylizacja zewnętrza samochodu nasuwa skojarzenia z nową limuzyną Sonata, na którą południowokoreański koncern bardzo liczy.