Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Bezpieczeństwo] [Wasze Elantry] [Porady] [Awaryjność] [Dane techniczne] [Artykuły] [Kolory] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]

Jak jest z tą nazwą: Lantra czy Elantra? W większości krajów w których model ten był dostępny nosił nazwę Elantra. Na rynku europejskim (ale nie wszędzie) nosił nazwę Lantra, w tym także u nas. Natomiast na rodzimym rynku, w Korei nazwa ta brzmiała Avante.

Elantra 1990

LANTRA: Weszła na rynek w październiku 1990 roku. Jest dostępna w wersji sedan i wagon. Samochód ten posiada doskonałe właściwości jezdne i wysoki komfort jazdy zarówno dla kierowcy jak i pasażera. W skład wyposażenia standardowego wchodzi wspomaganie układu kierowniczego, elektryczne szyby przednie, regulowana wysokość kierownicy i immobilizer. Gama silników: 1,5 – 90 km, 1,6 – 115 km, 1,8 – ciekawa jednostka 128 km, czy też 2,0 o imponujących osiągach 141 km.

Lantra 1995

W 1995 roku przeprowadzono gruntowną zmianę, następnie w 1999 roku liftign. W 2000 roku zaprzestano produkcji tej wersji Lantry. Był to jedyny samochód Hyundaia typu kombi!

Elantra 1999

ELANTRA: Z początku ta limuzyna miała oznaczenie Hyundai Elantra(jako prototyp) XD. Od 1999 roku jest dostępna w całej Europie, ale bez żadnych sukcesów. Uznanie zdobyła tylko w USA i rodzimym rynku. W Europie brakuje wersji wyposażeniowych, a to w połączeniu z dużą konkurencję daje takie rezultaty. Z tyłu bardzo przypomina większy model Hyundai'a - XG. Od kwietnia 2002 roku Elantra wraz z Hyundai Elantramodelem Coupe weszła na polski rynek. Do tej pory na ulicach praktycznie nie ma Elantr, chociaż jest bardzo nowoczesnym samochodem. Jest dostępna jako 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowy hatchback. W 2003 roku Hyundai przeprowadził drobny lifting Elantry. Pojawił się nowy grill (charakterystyczny dla ostatnich modeli Hyundai'a), nowe lampy z przodu i tyłu i zabrane od Coupe wloty w zderzakach jak również zmiana deski rozdzielczej. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe (1.6/105 KM, 2.0/143 KM) oraz 113 - konnego diesla 2.0 CRDi. Na wyposażenie składają się: przednie i boczne poduszki, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Elantra cieszy się bardzo dobrą opinią (funkcjonalność i niezawodność), ale z powodu dużej rodzimej konkurencji nie jest popularna. Stylistyka wnętrza Elantry jest dość oryginalna i nie przypomina rozwiązań stosowanych w innych samochodach. Wchodząc pierwszy raz do środka, uwagę zwracają trzy duże wloty powietrza znajdujące się na niemal pionowej desce rozdzielczej. Przyciski do sterowania klimatyzacją i szybami bocznymi umiejscowiono na prostej konsoli środkowej oraz podłokietnikach drzwi (przednich i tylnych). W samochodzie umieszczono kilka praktycznych schowków, pozwalających utrzymać porządek we wnętrzu kabiny, m. in. w desce rozdzielczej, drzwiach, w podsufitce i oparciach przednich foteli. Po lewej stronie kolumny kierownicy znajduje się niewielki schowek np. na telefon komórkowy. Na konsoli środkowej i w tylnym podłokietniku zamontowano uchwyty na napoje. Ciekawym elementem - montowanym również w innych modelach tej marki - jest uchwyt na torby umieszczony na tylnej części oparcia fotela pasażera, który może unieść ciężar o maksymalnej masie do 3 kilogramów. Typowe usterki: Awarie centralnego zamka oraz immobilisera, skrzynia biegów haczy na biegu pierwszym i wstecznym, zawodzi elektryczny siłownik wysuwania anteny radiowej, zgrzyta pedał sprzęgła (łożysko pedału), korodują połączenia elektryczne w drzwiach, co powoduje problem z podnośnikiem szyb, bądź głośnikami. W 2006 roku zaprzestano produkcji tego modelu.

Elantra 2007

Zupełnie nowa wersja modelu Elantra 2007 zadebiutowała dzisiaj podczas New York International Auto Show 2006. To trzeci w tym roku nowy model koncernu Hyundai, który poszerzy ofertę Hyundai North America. Nowa Elantra jest jednocześnie siódmym nowym modelem pojawiającym się w przeciągu 24 miesięcy, tworzącym najbardziej aktualną na rynku gamę pojazdów Hyundai North America i Hyundai Auto Canada. Koncern Hyundai rozpoczął rok od zaprezentowania nowego modelu Santa Fe podczas Detroit Auto Show 2006, po którym to w lutym, podczas Chicago Auto Show, zadebiutował minivan Entourage, a następnie kompakt Elantra 2007. Opracowana pod kryptonimem HD i wyprodukowana w fabryce w Ulsan Elantra to całkowicie nowy projekt, oferujący nabywcom więcej komfortu i przestrzeni oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Wnętrze Elantry 2007 jest bardzo przestronne, a ulepszone właściwości jezdne łączą w sobie komfort i dobre trzymanie drogi. Wszystko to w połączeniu z kompletnym wyposażeniem standardowym z zakresu bezpieczeństwa w postaci sześciu poduszek powietrznych, systemu ABS i aktywnych przednich zagłówków oraz nową linią nadwozia, tworzy niezwykle wartościowy pojazd. Wszystkie modele koncernu, poczynając na flagowym sedanie Azera/Grandeur segmentu premium, a kończąc na subkompaktowym Accencie, oferują niedościgniony w swych segmentach poziom bezpieczeństwa, odzwierciedlając jednocześnie typową dla Hyundaia wytworność i siłę.

Ekspresyjny i wymowny design
Elantra jest kontynuacją całkowicie nowej, wyrafinowanej i mocno zaakcentowanej linii stylistycznej, znanej z nowego modelu Santa Fe. Nowy temat stylistyczny znajduje swe odzwierciedlenie w silnie zarysowanej przedniej części samochodu, charakterystycznie ukształtowanej i lekko wznoszącej się linii bocznej oraz usportowionej sylwetce pojazdu. Podkreśleniem ekskluzywnej stylistyki nadwozia są chromowane obramowania reflektorów i osłony chłodnicy, dodające Elantrze stanowczego wyglądu. Z profilu Elantra wyróżnia się śmiało narysowanymi, ekspresyjnymi liniami, które przywodzą na myśl model Azera oraz płynnymi powierzchniami z klamkami i lusterkami w kolorze nadwozia. Stylistyka tylnej części nadwozia jest uzupełnieniem przodu auta, z tylnymi lampami o kształcie zbliżonym do przednich reflektorów, uzupełnionymi wnęką na tablicę rejestracyjną w kolorze nadwozia i zintegrowanym zderzakiem. Elantra jest szersza i wyższa od poprzedniego modelu. Zwiększenie wysokości pojazdu o 5,58 cm oraz podwyższenie pozycji siedzenia kierowcy o 4,57 cm, pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Zwiększona o pięć centymetrów szerokość auta zapewnia więcej miejsca na ramiona podróżujących zarówno z przodu jak i z tyłu.

Wnętrze o klasę większe
Elantra jest szersza i wyższa od poprzedniego modelu. Zwiększenie wysokości pojazdu o 5,58 cm oraz podwyższenie pozycji siedzenia kierowcy o 4,57 cm, pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Pięć dodatkowych centymetrów w szerokości auta zapewniają więcej miejsca na ramiona pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Wnętrze Elantry jest na tyle obszerne, iż według standardów Agencja Ochrony Środowiska (EPA) zostało zakwalifikowane do klasy średniej. 2,77 metrów sześciennych (3 231 centymetrów sześciennych) przestrzeni dla pasażerów oraz 460 VDA litrów pojemności bagażnika, czynią Elantrę najbardziej pojemnym (ilość miejsca dla pasażerów plus pojemność bagażnika) sedanem w klasie. Całkowita pojemność wnętrza Elantry, wynosząca 3 699 cm sześciennych. Wnętrze Elantry odznacza się harmonią i subtelną elegancją. Estetyczna deska rozdzielcza o pochylonym kształcie daje poczucie większej przestrzeni i zapewnia lepszą widoczność. Kontrastująca, dwutonowa kolorystyka wnętrza (w beżowej lub szarej tonacji) w połączeniu z metalicznymi wstawkami i wysokiej jakości detalami, nadaje kabinie pasażerskiej atmosfery luksusu i wyrafinowania. W Elantrze dostępna jest miękka skórzana tapicerka. Po raz pierwszy zastosowano tu również podgrzewane fotele, montowane w kierownicy przyciski sterujące systemem audio i tempomatem oraz osiową regulację kolumny kierownicy. Niebieskie podświetlenie tablicy wskaźników dodaje wnętrzu ekskluzywnej i nowoczesnej atmosfery po zmroku. Centralna konsola między fotelami zawiera dwupoziomowy schowek i wygodny podłokietnik. W umieszczony w suficie uchwyt na okulary wbudowano punktowe lampki, a w panelach drzwi przednich umieszczono kieszenie na mapy. Drobne przedmioty znajdą swe miejsce w kieszeniach za oparciami przednich siedzeń oraz w schowkach w desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Pomysłowy uchwyt na torebkę z pewnością zaskoczy podróżujących, a dopełnieniem praktycznego wnętrza auta są podwójne uchwyty na kubki z przodu i podłokietnik z miejscem na kubki z tyłu. Komfortowe warunki podróżowania Elantrą zapewnia wszechstronny fotel kierowcy z regulacją wysokości, regulowane zagłówki i składana w stosunku 60/40 tylna kanapa, pozwalająca na łatwy transport większych ładunków. Standardowe wyposażenie w postaci filtra przeciwpyłkowego, ogrzewania tylnej szyby, regulowanej na wysokość kierownicy, przyciemnionych szyb, dwuzakresowej prędkości wycieraczek przedniej szyby w trybie pracy przerywanej, dwóch lusterek w osłonach przeciwsłonecznych oraz elektrycznie sterowanych szyb z funkcją auto-down po stronie kierowcy z podświetlanymi przełącznikami, stawia Elantrę o klasę wyżej w porównaniu do niewygórowanej ceny samochodu. Oferowany w Elantrze GLS pakiet wyposażenia Premium zawiera 172-wattowy system audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami i z zastosowanym po raz pierwszy dodatkowym wyjściem, do którego można podłączyć urządzenia typu iPod® oraz przenośne odtwarzacze plików MP3. w skład pakietu wchodzi również klimatyzacja, tempomat, lampy przeciwmgielne, przyciemniony pas przedniej szyby, tylny podłokietnik z uchwytami na kubki, ogrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, zdalnie sterowany centralny zamek ze zdalnie otwieraną pokrywą bagażnika oraz alarm obwodowy i anty-napadowy.

Najbogatsze w segmencie wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa
Wszystkie wersje Elantry wyposażone są standardowo w sześć poduszek powietrznych, włączając w to dwie przednie, dwie boczne montowane w fotelach i dwie kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących zarówno z przodu jak i z tyłu. Według Instytutu Badań Bezpieczeństwa na Autostradach IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), połączenie bocznych poduszek powietrznych z poduszkami kurtynowymi, pomagającymi lepiej chronić głowę i ciało pasażera podczas bocznego zderzenia, pozwala na zredukowanie śmiertelnych wypadków o 45 procent. Na technologie pozwalające zredukować ryzyko wypadku składają się w pełni niezależne zawieszenie z przednimi i tylnymi drążkami stabilizującymi oraz wspomagana zębatkowa przekładnia kierownicza. Standardowy układ hamulcowy Elantry składa się z przednich i tylnych tarcz z czteroczujnikowym, czterokanałowym systemem ABS oraz systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD). ABS pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem podczas gwałtownych manewrów oraz na śliskiej nawierzchni. Zintegrowany z ABSem system EBD, automatycznie rozdziela odpowiednią siłę hamowania pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od obciążenia pojazdu. Montowane standardowo, aktywne przednie zagłówki chronią przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem, automatycznie zmniejszając przestrzeń pomiędzy głową pasażera a zagłówkiem podczas tylnego zderzenia. System ten jest rekomendowany przez organizacje promujące bezpieczeństwo, takie jak IIHS. Na wszystkich miejscach siedzących zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane zagłówki. Tylne zagłówki nie ograniczają widoczności kierowcy, zapewniając jednocześnie siedzącym z tyłu pasażerom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Nad bezpieczeństwem czuwa również absorbująca energię zderzenia kolumna kierownicy oraz przednie napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia i regulacją wysokości. Zlokalizowany na tylnej kanapie system ISOFIX (uchwyty i mocowania fotelików dziecięcych) zapewnia bezpieczne mocowanie fotelika dziecięcego. Podczas zderzenia z niewielką prędkością, przednie i tylne zderzaki Elantry pozwalają zminimalizować skutki uderzenia. Podczas kolizji z większą prędkością, stalowa struktura nadwozia rozprasza energię uderzenia przenosząc ją na strefy zgniotu, podczas gdy wzmocnienia przedziału pasażerskiego pozwalają na zachowanie jego integralności. Ograniczniki bezpieczeństwa i strefy kontrolowanego zgniotu z przodu kontrolują deformację maski podczas czołowego zderzenia.

Przyjazny środowisku silnik Gamma
Elantrę napędzają dwa silniki benzynowe i jeden diesel, wszystkie z podwójnymi górnymi wałkami rozrządu oraz hydraulicznymi mocowaniami, minimalizującymi wibracje. Jednostki te spełniają wszelkie rygorystyczne standardy emisji spalin. Klienci ceniący głównie ekonomikę jazdy wybiorą jednostkę 1.6 Gamma z w pełni aluminiowym blokiem, zapewniającym doskonały stosunek wagi silnika do jego osiągów. Jednostka o pojemności 1591 cc i stopniu sprężania równym 10.5 zawiera system zmiennych faz rozrządu (CVVT) oraz mechaniczny regulator luzów zaworowych (Mechanical Valve Lash Adjuster). Zasilany benzyną bezołowiową silnik Gamma, wyposażony w podgrzewany katalityczny konwerter sprzężony z kolektorem wylotowym, spełnia najwyższe normy emisji spalin dostarczając 122KM przy 6200 obr./min i 154 Nm momentu obrotowego przy 4200 obr./min.

2-litrowy silnik Beta
Dla kierowców oczekujących od samochodu nieco lepszych osiągów, Hyundai oferuje zaawansowany 2-litrowy, 16-zaworowy silnik Beta z aluminiową głowicą cylindra DOHC i systemem CVVT. Połączenie tych technologii pozwala na dostarczanie mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych przy jednoczesnym, niewielkim zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin. Moduł CVVT został umieszczony na wale rozrządczym zaworów wydechowych, co umożliwia mu kontrolowanie dolotowego rozrządu zaworowego poprzez przyspieszanie i zwalnianie wału rozrządczego zaworów wlotowych w stosunku do zaworów wydechowych. System CVVT zwiększa sprawność wolumetryczną i termodynamiczną silnika, co przekłada się na lepsze osiągi w górnym zakresie obrotów i lepszy moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Dzięki wydajniejszemu napełnianiu cylindrów zmniejszono również zużycie paliwa. Poprzez optymalizację czasów otwarcia zaworów zredukowano emisję NOx dzięki zastosowaniu układu recyrkulacji gazów wylotowych (EGR). Jednostka Beta o pojemności 1975cc i stopniu sprężania równym 10.1:1, zasilana benzyną bezołowiową, osiąga 143KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4600 obr./min. Samochody w specyfikacji północno amerykańskiej posiadają system WCC z podwoziowym konwerterem katalitycznym, dzięki czemu spełniają standardy LEV-II (Ultra Low Emission Vehicle). Modele Elantra sprzedawane w “zielonych” stanach jak Kalifornia, Maine, Nowy Jork, Vermont i Massachusetts zdobędą certyfikat SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle) i wysokie wyniki punktowe w programie Green Vehicle Guide to Green Cars, Agencji Ochrony Środowiska EPA. Elantra SULEV jest równie przyjazna środowisku co elektryczne samochody hybrydowe, co więcej, model Elantra 2007 oczekuje na przyznanie mu w Kalifornii certyfikatu PZEV (Partial Zero Emission Vehicle), który otrzymały tylko nieliczne modele obecne na rynku. Poza zielonymi stanami, Elantra dostępna jest w konfiguracji ULEV (Ultra Low Emission Vehicle).
 
1.6-litrowy Diesel
Poza rynkami Ameryki Północnej i Europy, nowa Elantra dostępna będzie z silnikiem Diesel. Jednostka o pojemności 1582cc wyposażona jest w system bezpośredniego wtrysku common rail, hydrauliczny regulator luzów zaworowych oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii z intercoolerem. Zastosowanie systemów WCC i UCC pozwala na spełnienie norm emisji spalin Euro-IV. Maksymalna moc 115KM uzyskiwana jest przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 255 Nm w zakresie 1900-2750 obr./min.

Dwie przekładnie do wyboru
Standardowo Elantra wyposażona jest w precyzyjną, pięciobiegową przekładnię manualną. W opcji dostępna jest sterowana elektronicznie, czterobiegowa skrzynia automatyczna z umieszczonym w konsoli podłogowej drążkiem zmiany przełożeń oraz przemiennikiem momentu obrotowego w nadbiegu, pozwalającemu na większą oszczędność paliwa przy prędkościach autostradowych.

Zawieszenie i układ kierowniczy
Zadaniem projektantów modelu Elantra było znalezienie kompromisu pomiędzy przestronnością wnętrza a sprężystością zawieszenia i komfortem jazdy. Z jednej strony, w sedanie klasy średniej liczy się przestrzeń dla pasażerów i bagażu, a z drugiej strony, ważne jest również bezpieczeństwo, dobre właściwości jezdne i niski poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Zaawansowana zębatkowa przekładnia kierownicza jest sterowana elektrycznie i posiada funkcję odczytu prędkości silnika, dzięki czemu nowa Elantra odznacza się dużo lepszymi parametrami jezdnymi niż odchodzący model i główni konkurenci na rynku. Elantra zapewnia komfortowe warunki podróżowania dzięki przednim kolumnom MacPhersona ze sprężynami śrubowymi i gazowymi amortyzatorami oraz wielowahaczowemu zawieszeniu z podwójnymi amortyzatorami gazowymi z tyłu. 23.0-mm przednie stabilizatory oraz 17.0-mm stabilizatory tylne, większe o 5.0 mm niż u poprzednika, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas pokonywania zakrętów, zapewniając precyzyjne i przewidywalne prowadzenie. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają większe niż w poprzednim modelu hamulce, które z przodu mają średnicę 275mm, a z tyłu 262mm. Sztywność nadwozia modelu Elantra jest o 49 procent większa niż w przypadku odchodzącego modelu. Tak znaczące zwiększenie sztywności nadwozia pozwoliło na zestrojenie amortyzatorów i tulei pod kątem większej dynamiki prowadzenia. W rezultacie, auto odznacza się precyzyjnym i przewidywalnym zachowaniem na drodze oraz dużym komfortem jazdy.
 
Wersje wyposażeniowe
Elantra dostępna jest z trzema poziomami wyposażenia – GLS, SE i Limited.

Elantra GLS – Doskonałe auto kompaktowe
Już w podstawowej wersji modelu Elantra odnaleźć można szereg opcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. W wyposażeniu standardowym dostępnych jest aż sześć poduszek powietrznych, ABS z EBD, hamulce tarczowe wszystkich czterech kół, aktywne przednie zagłówki oraz regulowane zagłówki wszystkich siedzeń. Dodatkowo w standardzie dostępne są również: elektryczne szyby, wycieraczki przedniej szyby z funkcją pracy przerywanej, schowki w kabinie pasażerskiej, składana tylna kanapa w stosunku 60/40, obrotomierz, dwa lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, przyciemniane szyby, dwa gniazdka 12V i regulacja wysokości koła kierownicy. Na rynku amerykańskim w pakiecie Preferred dostępna będzie dodatkowo klimatyzacja i 172-wattowy system audio AM/FM/CD z głośnikami wysokotonowymi. Pakiet Premium, poza wyposażeniem dostępnym w Preferred, zawiera dodatkowo elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, zdalnie sterowany centralny zamek ze zdalne otwieraną pokrywą bagażnika, alarm obwodowy i anty-napadowy, przyciemniany pas na przedniej szybie, lampy przeciwmgielne, tylny podłokietnik z uchwytami na kubki, tempomat i wyjście na odtwarzacz MP3. W pakiecie Premium-Sport, poza wyposażeniem dostępnym w pakiecie Premium, znajdują się 16-calowe felgi aluminiowe z oponami P205/55-R16 oraz elektrycznie sterowane okno dachowe.
(Wyposażenie wersji GLS w specyfikacji amerykańskiej).

Elantra SE – ze sportowym zacięciem
Elantra z usportowionym pakietem SE, oprócz wyposażenia wersji GLS Premium, zawiera osiową regulację pokrytego skórą koła kierownicy, w którym umieszczono przyciski sterowania systemem audio (wyszukiwanie stacji, regulacja głośności i wyciszanie), skórzaną dźwignię zmiany biegów, 16-calowe obręcze aluminiowe z oponami P205/55HR16, dwa podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych oraz komputer pokładowy. Okno dachowe to jedyna dostępna opcja. Poza szarą i beżową dwu-tonową tapicerką, wersja SE dostępna jest również ze sportowym, czarnym wnętrzem. (SE w amerykańskiej specyfikacji).

Elantra Limited – Luksus w rozsądnej cenie
Wyposażenie Limited obejmuje opcje dostępne w wersji SE plus skórzaną tapicerkę, skórzane wstawki w drzwiach, skórzany podłokietnik i podgrzewane przednie siedzenia. W pakiecie Sun i Sound dostępne jest elektryczne okno dachowe i 220-wattowy system audio AM/FM/6-CD/kaseta/MP3 z zewnętrznym wzmacniaczem. (Limited w amerykańskiej specyfikacji).

Elantra LPI Hybryd

Technologia hybrydowa stała się produkcyjną rzeczywistością w kolejnej, europejskiej premierze, jaką jest Elantra LPI Hybryd. Z uwagi na wyjątkowo udany debiut tego modelu w Korei, rozważana jest możliwość wprowadzenia auta także na rynek europejski.
Samochód szczyci się podwójnym mianem „pierwszego na świecie” - jest to pierwszy silnik hybrydowy napędzany LPG i pierwszy produkcyjny samochód hybrydowy używający super wydajnych baterii litowo-jonowo-polimerowych.

Elantra Yuedong

 Specjalna wersja Elantry przeznaczona dla chińskich odbiorców. Samochód różni się od innych między innymi zmodyfikowanym wyglądem, bardziej "chińskim", jak również wyposażeniem.

Elantra Yuedong lifting

W kwietniu 2011 roku Hyundai Motor Company zaprezentowała odświeżoną wersję Elantry Yuedong czyli modelu przeznaczonego na rynek chiński. Został zaprezentowany na Shanghai Auto Show.
Elantra Yuedong jest najlepiej sprzedawanym modelem Hyundaia w Chinach od przeszło kilku lat - uzyskała wynik 620 000 sztuk. Niewyobrażalne, prawda?
Hyundai dodał, że odświeżeniu poddano każdy aspekt modelu - jest dynamiczniejszy i oszczędniejszy. Poprawie uległ także design.
Zewnętrzne zmiany to międzye innymi zmienione lampy przednie, nowy chromowany grill, zmieniony tylny zderzak i wiele ulepszeń w środku - podobno użyto materiałów lepszej jakości.
Co nowego w wyposażniu? Inteligentny klucz, starter w przycisku, inteligentne wspomaganie kierownicy, port USB i system eco - driving.

Elantra 2010

Podczas międzynarodowych targów samochodowych w południowokoreańskim Busan marka Hyundai zaprezentowała nowy model Elantra, który występuje również pod nazwą Avante.