Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Bezpieczeństwo] [Wasze H] [Dane techniczne] [Kolory] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]

Porter

Pierwsze auto serii H pojawiło się w 1977 roku jako Hyundai Porter.

H-100

Jest to wytrzymały i ekonomiczny samochód transportowy. Nisko położona platforma bagażowa stanowi jedną z wielu przyjaznych cech pojazdu ułatwiających ładowanie i rozładowywanie. H-100 Truck posiada obszerną przestrzeń dla nóg (1008mm) oraz głowy (1020mm). Auto zapewnia duży komfort i wysokie bezpieczeństwo, przestronne i wygodne wnętrze kabiny umieszczone na mocnej ramie nośnej, przesuwany fotel kierowcy, niezawodne, samoregulujące się, podwójnie wspomagane hamulce bębnowe. Dla pełnej kontroli nad samochodem zastosowano wiele zaawansowanych technologicznie elementów np. zawór ciśnienia reagujący na ciężar ładunku(LSPV). Na rynku dostępne są dwie wersje tego modelu: z długą i krótką skrzynią ładunkową. Samochody H-100 minibus i van zapewniają wyjątkowo dużo miejsca i komfort. H-100 dostępny jest w wersji trzy i sześcio osobowej ciężarówki N rynek krajowy Hyundai Motor company produkuje busy od 1969 roku. W 1993 roku do produkcji weszła 3 generacja tego modelu. Obecnie jest liderem w tym segmencie. Zawdzięcza to różnorodności modeli. Nowe modele to Chorus, 25- osobowy pojazd do przewozu osób oraz seria Aero i SPVs. Najczęstsze usterki to: awarie elektrycznych podnośników szyb, zacinanie się zamków, wypadające pokrętła regulujące ustawienia foteli, w silniku zużywają się panewki i łożyska główne (przy ok. 200 tys. km).

H-1

Duży wielofunkcyjny model Starex produkowany jest przez Hyundai'a od 1997 roku na licencji Mitsubishi Space Gear. Pojazd ten zapewnia uniwersalność i elastyczność. Obszerne wnętrze o szerokości 1630 mm pozwala na łatwy załadunek towaru. Przy 1375 mm wysokości w krótkiej wersji trzyosobowy H-1 zapewnia dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. H-1 dostępne jest w wersjach siedmio, dziewięciu i dwunastoosobowej. Auto posiada 2,5 litrowy silnik Diesla o mocy maksymalnej 85 koni mechanicznych przy 4.000 obrotów na minutę. Samochód ten ma dużo możliwości. Może służyć nam  jako mała ciężarówka, bus, albo duży van. Oprócz wielu możliwości jakie może nam pokazać H-1, jest jedna, najważniejsza - KOMFORT w prowadzeniu i bezpieczeństwo. Czujemy się w nim jak w samochodzie całkowicie bezpiecznym. W Europie nosi nazwę Starex lub Satellite, natomiast na innych rynkach Plaza lub H-1. W 2004 roku w Korei pojawił się zmodyfikowany model H-1. Gruntowną modernizację przeszedł przód samochodu, została powiększona atrapa chłodnicy i zmienił się kształt świateł na większe i ładniejsze. w 2007 roku zakończono jego produkcję.

H-1 II

Całkowicie nowy H-1 (zakodowany jako TQ) jest lepszy od swojego poprzednika pod każdym względem. Wyrafinowane linie, więcej miejsca wewnątrz, więcej komfortu i udogodnień to cechy, które nowy H-1 wniesie do popularnego segmentu vanów, stając się groźnym rywalem dla konkurencji. Nowy H-1 dostępny jest w wersji osobowej i towarowej. Wersja osobowa oferuje kilka konfiguracji siedzeń dla 8, 9, 11 lub 12 pasażerów, a wersja towarowa sprzedawana będzie w konfiguracji dla 2, 3, 5 i 6 pasażerów, co zapewni ponadprzeciętną wszechstronność zastosowań. Na rynkach Unii Europejskiej i w Korei, nowy H-1 oferowany będzie z 2.5-litrowym silnikiem CRDi, który spełnia normę emisji spalin Euro-IV i z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek dostarcza 140 KM mocy i 392Nm momentu obrotowego. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna. Opcjonalne zamówić można automatyczną skrzynię biegów, która posiada cztery lub pięć przełożeń, w zależności od wymagań lokalnego rynku. Na rynkach, na których jest zapotrzebowanie na benzynowe jednostki napędowe, oferowany będzie 2.4-litrowy silnik Theta. 170 konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 22.8kg m potrafi rozpędzić nowego H-1 do prędkości 185 km/h, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14 litrów na 100 km (7,1 km na 1 litrze). Głównymi cechami zewnętrznymi nowego H-1 są podwójne, przesuwane drzwi boczne, otwierana na boki para drzwi tylnych (tylko wersja osobowa), powiększone koła i opony (205/70 R15, 215/70 R16), system ostrzegający o cofaniu pojazdu (tylko wersja osobowa) oraz przesuwana boczna szyba (tylko wersja towarowa). W skład nowych elementów we wnętrzu kabiny pasażerskiej wchodzi drążek dźwigni zmiany biegów umieszczony w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu oraz dodatkowy schowek podsufitowy. Nowy H-1 jest również wyposażony w elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz umieszczone w dachu dysze nawiewów, które usprawniają chłodzenie i ogrzewanie wnętrza kabiny. Nowy H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu. Lepsze właściwości jezdne zapewniają zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona.

Nowoczesny wygląd pojazdu w niepowtarzalny sposób reprezentuje jego klasę. Nowy H-1 znakomicie nadaje się do użytku w działalności komercyjnej (Van) jak i tradycyjnego przewozu pasażerów (Wagon)
Dzięki połączeniu najważniejszych wartości reprezentowanych przez markę Hyundai – doskonałości i niezawodności z nowoczesną stylistyką powstał wyjątkowo atrakcyjny model pojazdu.Nowa stylizacja świateł przednich wyposażonych w reflektory typu MFR (Multi Facet Reflector), oraz zaprojektowana od nowa, polakierowana na srebrno lub opcjonalnie chromowana osłona chłodnicy zapewniają prestiżowy wygląd. Tył Nowego H-1 to kontynuacja stylistyki. Pionowe zespoły świateł tylnych są wbudowane w boczne części karoserii współgrając stylem ze światłami przednimi.

Nowy H-1 to odpowiedni wybór zarówno jeśli chodzi o przewóz pasażerów jak i ładunków. Konstrukcja pojazdu zapewnia mnóstwo miejsca na sprzęt dla profesjonalisty, ekwipunek sportowy lub bagaże na wakacje. Wygoda pasażerów charakterystyczna dla samochodów osobowych jest zapewniona dzięki zastosowaniu okien bocznych na całej długości pojazdu. To rozwiązanie czyni model wyjątkowo uniwersalnym.

Estetyczne, nowoczesne wykończenie wnętrza przy zastosowaniu dwóch barw podkreśla wartość najnowszego modelu H-1. Pojazd jest wyposażony w ergonomiczne elementy użytkowe oraz wiele schowków do przechowywania niewielkich przedmiotów. Wszystkie elementy sterujące jak np. elektryczne przełączniki do otwierania okien są w zasięgu ręki. Komputer pokładowy zintegrowany z podświetlonym na zielono zestawem wskaźników nie męczy wzroku i jest wyraźnie widoczny. Kierownica oraz umieszczona na konsoli przedniej dźwignia zmiany biegów to kolejne elementy podkreślające wysoką jakość.

Zespół projektantów firmy Hyundai stworzył wnętrze na wzór samochodów klasy wyższej. Wystarczy popatrzeć na znakomite dopasowanie i wykończenie poszczególnych elementów, aby docenić osiągnięcia projektantów, inżynierów, techników. Jest to świadectwo dążenia do doskonałości charakterystycznej dla firmy Hyundai.

Wyrafinowana, nowoczesna, zintegrowana konstrukcja powoduje, że pojazd nie jest tylko wielozadaniową ciężarówką, ale także wygodnym samochodem do przewozu osób. Nowy H-1 to praktyczne narzędzie biznesu zaprojektowane przez Hyundai z myślą o spełnieniu wszelkich możliwych wymagań użytkowników. Specyfikacja opiera się na obszernej przestrzeni bagażowej i dużej wygodzie dostępu, którą zapewniają przesuwane drzwi po obu stronach pojazdu oraz w zależności od wersji odchylana do góry klapa tylna lub dwuskrzydłowe drzwi. Wersja dwu- i trzymiejscowa umożliwia osiągnięcie maksymalnej pojemności załadunkowej zaś wersja pięcio- i sześciomiejscowa są kierowane do użytkowników pragnących połączyć możliwości przewozu osób i towarów. Wersja Wagon (8 osobowa) gwarantuje optymalny komfort przewozu pasażerów. W zależności od potrzeb konfiguracja foteli pozwala na rezygnację z miejsc siedzących na rzecz uzyskania przestrzeni bagażowej.

Większa przestrzeń wewnętrzna zapewnia miejsce na większą ilość bagażu.
Płaska powierzchnia podłogi oraz kształt przestrzeni bagażowej w nowym H-1 zapewnia wygodę podczas załadunku towaru. Szerokie, przesuwane drzwi oraz niski próg załadunkowy pozwalają łatwo wejść do pojazdu lub załadować do niego bagaż. Wnętrze samochodu w wersji ciężarowej wyposażone jest w pełnowymiarową przegrodę, a w górnej części ścian wbudowane są okna. Dostępna jest także wersja z siatką ochronną za siedzeniem kierowcy. Po obu stronach pojazdu znajdują się przesuwane drzwi. Wnętrze przestrzeni ładunkowej pokryte jest miękkim materiałem ochronnym a podłoga wykładziną winylową.

Silnik diesla w nowym H-1 gwarantuje wydajność idącą w parze z niezawodnością oraz ochroną środowiska naturalnego. Silnik umieszczony jest z przodu a napęd jest przenoszony na tylne koła. Pasywne elementy bezpieczeństwa obejmują wzmocnioną karoserię, pełen zestaw poduszek powietrznych oraz elektroniczne systemy kontroli stabilności i hamowania.

Nowoczesny silnik o pojemności 2,5l z turbiną o zmiennej geometrii i systemem wtrysku paliwa drugiej generacji zapewnia znakomite wyniki i niskie zużycie paliwa. W standardzie zastosowano manualną pięciobiegową skrzynię biegów. Zawieszenie Nowego H-1 charakteryzuje się wyjątkową elastycznością. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona a tyłu zawieszenie wielowahaczowe ze sprężynami, (wersja osobowa) lub resory piórowe (wersja ciężarowa). Takie połączenie gwarantuje wygodną podróż pasażerom niezależnie od ilości bagażu.

ESP to często oczekiwany system w nowych samochodach. Zwiększa stabilność toru jazdy i wspomaga kierowcę w momencie utraty kontroli w trudnych warunkach drogowych. Systemy poduszek powietrznych zapewniają bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy. W wyniku wielokrotnych symulacji komputerowych oraz testów każdy szczegół został opracowany tak, aby zwiększyć bezpieczeństwo bierne. Wprowadzono wiele elementów takich jak: poduszki powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z mechanizmem wstępnego napinania.

Zastosowanie nowych materiałów wygłuszających powoduje zmniejszenie hałasów dochodzących z pracujących podzespołów samochodu.
Ręczne sterowanie klimatyzacją, jest równie proste jak włączenie radioodbiornika. Pasażerowie docenią z kolei opcjonalne kierunkowe nawiewy umieszczone w podsufitce przy każdym siedzeniu. Można je ustawić w dowolnym kierunku.
Dostępne są różne systemy audio, które potrafią uprzyjemnić nawet najdłuższą podróż. System audio może być także wyposażony w wejście umożliwiające podłączenie urządzeń zewnętrznych.