Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Bezpieczeństwo] [Wasze i30] [Dane techniczne] [Artykuły] [Kolory] [Cennik] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]

Hyundai i30

Płynne przetłoczenia podkreślone mocno zaakcentowanymi liniami bocznymi uwidaczniają dużą szerokość samochodu oraz pokaźny rozstaw osi. Dzięki wyraźnie poprowadzonej linii bocznej, i30 zachowuje klasyczne proporcje. Efektem jest ekscytujące i zarazem eleganckie nadwozie odzwierciedlające dynamiczną naturę i30. Elegancki przód auta zawiera sportowe, ale nie agresywne elementy i reprezentuje nowy styl samochodów marki Hyundai. Wyróżnione dwa wloty powietrza płynnie łączą się z maską oraz słupkami A. Linia tylnej szyby rozszerza się ku górze kontynuując kształt klapy bagażnika. W efekcie powstała harmonijna bryła, dynamiczna i wyróżniająca się. Bryła i30 to harmonijne połączenie wszystkich elementów stylistycznych. Powiązane kształty świateł przednich i tylnych, dyskretny spoiler dachowy i nadzwyczaj proporcjonalna część przednia są wyważone i nieprzypadkowe. Zdecydowane linie boczne unoszące się dynamicznie ku tyłowi dodają nadwoziu sportowego charakteru.
Pokaźny rozstaw osi w połączeniu z dużą szerokością i30 oraz doświadczeniem Hyundaia w tworzeniu przestronnych kabin zaowocował wnętrzem ukierunkowanym na komfort podróżowania, funkcjonalność i praktyczność. Dynamiczna elegancja jest głównym motywem wielu aspektów przestronnego wnętrza, takich jak system dystrybucji powietrza, komfortowe siedzenia czy intuicyjna ergonomia przycisków. i30 był od samego początku tworzony jako samochód dla kierowcy. Czytelność instrumentów pokładowych, pionowa i pozioma regulacja koła kierownicy, sportowe siedzenia z odpowiednim trzymaniem bocznym oraz optymalne umiejscowienie dźwigni zmiany biegów, wszystko to potwierdza intencje projektantów. Dla większej czytelności zastosowano technologię LCD na wyświetlaczach kontrolek i instrumentach pokładowych. Regulowane dysze nawiewów zapewniają optymalną dystrybucję powietrza w kabinie. Dwutonowe wykończenie wnętrza, w którym szczególną uwagę zwrócono na jakość tapicerki siedzeń i materiałów wykończeniowych, tworzy elegancką, świeżą, a nade wszystko „europejską” atmosferę. Już od lat Hyundai udowadnia, że samochód nie musi być duży, żeby być przestronny ani nie musi mieć zawrotnie wysokiej ceny, żeby oferować inteligentne rozwiązania we wnętrzu. Nowy i30 jest tego doskonałym przykładem. Nawet najmniejsze przyciski zostały rozmieszczone intuicyjnie. Kolejną zaletą są dogodnie usytuowane przełączniki systemu audio na kole kierownicy, przyciski ogrzewania i klimatyzacji oraz włączniki elektrycznie sterowanych szyb i lusterek. Łatwy dostęp do zintegrowanego systemu audio, kieszeni na mapy i innych schowków to kolejny mocny punkt i30. Nawet umiejscowienie i wyczucie drążka automatycznej skrzyni biegów zostało zoptymalizowane. Wszystko to tworzy rzeczywistość prawdziwego samochodu dla kierowcy.
Samochód, który odznacza się sportowym wizerunkiem musi również zapewniać odpowiednio sportowy komfort siedzenia. Przednie swymi wymiarami – 4245 mm długości, 1765 mm szerokości i 1480 mm wysokości – i30 całkowicie spełnia wymagania segmentu C. Co więcej, rozstaw osi wynoszący 2650 mm zapewnia ponadprzeciętną przestronność. Duża przestrzeń pozwoliła projektantom na optymalizację każdego elementu. Rezultatem jest zwiększona swoboda ruchu, optymalne umieszczenie siedzeń i przyrządów pokładowych oraz zwiększony komfort. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest również ponadprzeciętnie dużo miejsca nad głową i na nogi. Wszystkie wersje i30 posiadają siedziska i oparcia tylnych siedzeń dzielone w stosunku 60/40. Można je złożyć w prosty sposób zwiększając ilość dostępnej przestrzeni oraz praktyczność i funkcjonalność wnętrza bez uszczerbku na bezpieczeństwie czy komforcie. Uzyskana po złożeniu foteli powierzchnia jest płaska. i30 oferuje pasażerom siedzącym z tyłu w pełni profilowane fotele, więcej miejsca na nogi oraz bardzo dużo przestrzeni. Pasażerowie mogą w łatwy sposób dostosować wysokość siedziska oraz część lędźwiową fotela do indywidualnych potrzeb. Kierowca może cieszyć się jazdą w pełnym komforcie dzięki dużej ilości miejsca na nogi. W parze z ponadprzeciętną przestrzenią dla pasażerów idzie duży i łatwo dostępny bagażnik. Bagażnik ma 821 mm długości, 1040 mm szerokości i 558 mm wysokości, co w sumie daje 340 litrów pojemności z siedzeniami tylnego rzędu w standardowej pozycji. Po rozłożeniu tylnych siedzeń, długość powierzchni ładunkowej zwiększa się do 1141 mm, a całkowita pojemność bagażnika do 1250 litrów. Podobnie jak w każdym innym samochodzie Hyundai, tak i w i30 można liczyć na wszechstronność przedziału ładunkowego dzięki standardowej rolecie nad bagażamii opcjonalnej siatce zabezpieczającej. fotele i wyprofilowane siedzenia tylne zapewniają odpowiedni komfort i dobre trzymanie podczas pokonywania długich dystansów. Wiele uwagi poświęcono nie tylko kształtowi foteli, zgodnemu z naturalną sylwetką kierowcy, ale również materiałom użytym do ich wykończenia oraz samemu wykończeniu. W rezultacie otrzymano siedzenia, które mogą śmiało konkurować w kwestii komfortu z najlepszymi europejskimi odpowiednikami.
Hyundai od zawsze słynął z bogatego wyposażenia standardowego we wszystkich swoich modelach, a i30 czerpie z tej tradycji. Gama standardowego wyposażenia w połączeniu z licznymi opcjami w przystępnej cenie pozwala klientom na dopasowanie samochodu do swoich potrzeb.
Nowy i30 dostępny będzie na polskim rynku w 5 wersjach wyposażenia. Już podstawowa wersja „Classic” oferuje bogate wyposażenie obejmujące zintegrowany system audio (Radio+CD+MP3+USB+AUX), regulację wysokości fotela kierowcy, aktywne przednie zagłówki oraz elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach. Wersja „Classic +” posiada w standardzie klimatyzację sterowaną manualnie oraz przyciski systemu audio umieszczone na kole kierownicy. Średnia wersja „Comfort” oferuje dodatkowo elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia, system zdalnego sterowania centralnym zamkiem, regulację lędźwiowej części fotela kierowcy oraz przednie lampy przeciwmgielne. Wersja „Style” standardowo zawiera teleskopową regulację kolumny kierownicy, 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16, system monitorujący ciśnienie w oponach, skórzano-materiałową tapicerkę oraz automatyczną klimatyzację. Topowa wersja „Premium” oferuje wszystkie elementy poprzednich wersji plus automatyczną klimatyzację, ogrzewanie przednich foteli, system ESP, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, czujnik cofania i czujnik deszczu. Hyundai należy do najlepszych producentów pod względem stosowania inteligentnych rozwiązań w kabinie pasażerskiej oraz wszelkiego rodzaju przemyślanych schowków. Oczywiste jest więc, że i30 czerpie z tej wiedzy. W zależności od wersji wyposażeniowej, dostępne są takie elementy jak: uchwyt na okulary, uchwyt na kubek, pojemnik w centralnej konsoli, łatwo dostępne kieszenie na mapy w drzwiach, kieszenie w oparciach siedzeń, schowek w centralnym podłokietniku oraz tylne uchwyty na kubki. Pojemny schowek przed pasażerem jest dodatkowo chłodzony powietrzem z klimatyzacji. Dzięki trzem silnikom benzynowym oraz trzem jednostkom wysokoprężnym, które mogą współpracować z manualną bądź automatyczną skrzynią biegów, i30 spełni praktycznie wszystkie wymagania kierowców. Wszystkie silniki benzynowe to 16-zaworowe jednostki z technologią CVVT zmiennych faz rozrządu. Silniki diesla można opisać jako najnowocześniejsze osiągnięcia w dziedzinie budowy jednostek napędowych. Bazową jednostką jest 109 konny benzynowy silnik 1.4, który łączy dużą dynamikę z oszczędnością paliwa, dzięki momentowi obrotowemu 137 Nm. Nowy silnik 1.6 produkuje 122KM i 154 Nm momentu obrotowego. Na szczycie listy znajduje się 2.0-litrowa jednostka benzynowa o mocy 143KM i momencie obrotowym 186 Nm. Entuzjaści silników wysokoprężnych mają do wyboru silnik CRDi o pojemności 1.6-litra występujący w dwóch wariantach mocy: 90KM / 235 Nm oraz 115KM / 255 Nm. 2.0-litrowa jednostka CRDi o mocy 140KM osiąga maksymalny moment obrotowy 304 Nm. Firma Hyundai wie, że osiągi to nie tylko moc silnika. To dlatego zoptymalizowano dostępne skrzynie biegów. Nowy, bardziej ergonomicznie usytuowany lewarek oraz zmieniony system jego prowadzenia to najważniejsza cecha 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów i30. W rezultacie umożliwia bardziej precyzyjny wybór przełożenia. Nowa, manualna skrzynia 5-cio biegowa zapewnia właściwe wykorzystanie momentu obrotowego każdego silnika. Charakteryzuje je cicha praca i niezawodność. 6-cio biegowa skrzynia dostępna jest z 2-litrowym silnikiem diesla CRDi. We wszystkich czterech wersjach dostępnych w chwili debiutu, Hyundai i30 oferuje dynamiczne, a zarazem komfortowe prowadzenie. Przednie kolumny MacPhersona oraz tylne zawieszenie wielowahaczowe to układ doskonale dopasowany do konstrukcji o wysokiej sztywności. Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i lite tarcze z tyłu w połączeniu z 4-kanałowym systemem ABS oraz układem ESP zapewniają odpowieni poziom bezpieczeństwa czynnego. Wybór 15- i 16-calowych obręczy stalowych oraz 15- i 16-calowych obręczy aluminiowych z niskoprofilowymi oponami dodaje autu sportowego wyglądu. W rezultacie powstał samochód, który wręcz domaga się, aby nim jeździć. Wszystkie silniki diesla wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i wtrysk paliwa typu common rail. Silniki diesla stosowane w i30 są również przyjazne dla środowiska dzięki opcjonalnej dostępności filtra cząstek stałych (DPF).
Jak każdy Hyundai, i30 był projektowany przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie. Zaawansowany system projektowania i wyrafinowane symulacje komputerowe w połączeniu z wyczerpującymi testami komponentów pozwoliły na stworzenie bezpiecznego pojazdu, który w fazie rzeczywistych testów wymagał jedynie drobnych poprawek. To typowe podejście Hyundaia do kwestii bezpieczeństwa. Zaczyna się na desce kreślarskiej, następnie projekt testowany jest w fazie prototypu, a końcowym wynikiem jest pojazd spełniający wszystkie wymagania na drodze. Model i30 jest w pełni gotowy do ochrony pasażerów. W zakresie bezpieczeństwa pasywnego znajdują się tu dwie czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, napinacze pasów oraz system przypominający o zapięciu pasów. Ponadto, jak w każdym Hyundaiu, elementy bezpieczeństwa pasywnego uzupełnione są zaawansowaną strukturą bezpieczeństwa. W jej skład wchodzą deformowalne strefy zgniotu, klatka chroniąca pasażerów oraz 3-kierunkowa technologia dystrybucji sił zderzenia. Sztywność nadwozia osiągnięto dzięki wzmocnieniu słupków A, przegrody czołowej, podłużnic oraz słupków B i C. Do przedniej części podłużnic przykręcane są tzw. „crash boxy”, które przy słabszych zderzeniach czołowych deformują się zamiast podłużnic, co ułatwia naprawę i ogranicza jej koszty. Wymagania klientów w stosunku do samochodów z segmentu C zdecydowanie wzrosły w ciągu ostatniej dekady. i30 spełnia te wymagania. Aktywne przednie zagłówki są standardem począwszy od wersji Classic, a elektrochromatyczne, samościemniające się lusterko wsteczne, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne z funkcją elektrycznego składania oraz czujnik cofania z dźwiękowym ostrzeżeniem jest standardem w wersji Premium. To wszystko sprawia, że kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jeszcze bardziej bezpiecznie.
Po premierze 5-drzwiowego modelu i30 podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Hyundai z dumą prezentuje kolejne dziecko w rodzinie i30, którym jest wersja kombi. Dzięki nowemu modelowi, Hyundai wkracza do niezwykle popularnego segmentu w Europie, w którym panuje zaciekła rywalizacja. Podobnie jak 5-drzwiowy brat, i30 kombi został zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki czemu jego stylistyka doskonale trafia w kontynentalne gusta kierowców. Charakterystycznymi elementami samochodu są projekcyjne reflektory przednie, gniazdo USB do podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku, pomysłowy system składania kluczyka, ułatwiający dostęp do samochodu, zintegrowane relingi dachowe, pozwalające na przewożenie towarów oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne.

Hyundai i30 CW

Hyundai i30 CW powstał w oparciu o nową filozofię projektowania samochodów typu kombi. Auto zainspiruje nową generację nabywców, szukających pojazdu charakteryzującego się praktycznymi cechami konwencjonalnego kombi oraz stylem i udogodnieniami komfortowej limuzyny.To dlatego nadwozie i30 CW bardziej przypomina auto typu MPV crossover niż tradycyjne kombi, dzięki czemu powstał emocjonujący pojazd łączący w sobie funkcjonalność vana z elegancją i wyrafinowaniem samochodu kombi.
Podobnie jak w i30 hatchback, sportowa, ale nie agresywna, przednia stylistyka i30 CW doskonale odzwierciedla nowy wizerunek stylistyczny Hyundaia. Eleganckie, podwójne przetłoczenie maski silnika płynnie łączy się ze słupkami, podczas gdy wyraźnie zaakcentowana linia nadwozia podkreśla klasyczne proporcje samochodu. Efektem zastosowania bardziej wyrafinowanych proporcji nadwozia jest elegancka sylwetka, dająca poczucie siły i zwinności. Uniesiona klapa bagażnika wraz za tylnymi światłami przyczynia się do stworzenia atletycznej postury. Wszystkie elementy i30 CW idealnie ze sobą współgrają.
Wnętrze i30 CW jest komfortowe, funkcjonalne i praktyczne, a elegancka stylistyka nadwozia auta odzwierciedlona jest również w kabinie pasażerskiej. Wszystkie elementy, łącznie z panelem kontrolnym układu cyrkulacji powietrza, komfortowymi siedzeniami czy intuicyjnymi przełącznikami, zostały zaprojektowane z uwzględnieniem dynamicznej elegancji.
Niebieskie podświetlenie wskaźników
Wskaźniki i centralną konsolę i30 CW podświetlono niebieskim światłem, podobnie jak w innych, ekskluzywnych modelach Hyundaia, takich jak: i30, Hyundai Coupe i Santa Fe. Zaletą tej technologii jest mniejsze zmęczenie wzroku w każdych warunkach, dzięki czemu kierowca ma zawsze doskonałą widoczność. Niebieskie podświetlenie wskaźników jest cechą charakterystyczną pojazdów marki Hyundai i przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pasażerów podróżujących i30 CW.
Nowoczesne, czytelne wskaźniki, pozioma i pionowa regulacja koła kierownicy, dobrze trzymające fotele i optymalnie umieszczona dźwignia zmiany biegów są kolejnymi atutami. Dla większej czytelności, w centralnym wyświetlaczu informacyjnym, tablicy przyrządów i kontrolkach ostrzegawczych wykorzystano technologię LED. Duże dysze nawiewu zapewniają optymalną dystrybucję powietrza. Dwutonowa tapicerka wnętrza o wysokiej jakości wykonania tworzy niezwykle wyrafinowaną i przytulną „europejską” atmosferę w przedziale pasażerskim.
Inspirowanie nabywców to jedno z głównych założeń filozofii koncernu Hyundai. To dlatego we wnętrzu i30 CW zastosowano inteligentne rozwiązania pozwalające na intuicyjną obsługę nawet najbardziej podstawowych funkcji. Optymalne umiejscowienie przełączników audio/komunikacyjnych na kole kierownicy oraz łatwe w obsłudze przyciski układu klimatyzacji, elektrycznie sterowanych szyb i lusterek są cechami charakterystycznymi i30 CW. Łatwy dostęp do zintegrowanego systemu audio, kieszeni na mapy i innych schowków to kolejne atuty podkreślające elegancję i30 CW. Optymalizacji poddano nawet umiejscowienie drążka automatycznej skrzyni biegów, który doskonale leży w dłoni.
Idealnie zintegrowane wnętrze
Długie (4 475mm), szerokie (1 775mm) i wysokie (1 520mm) nadwozie, duży rozstaw osi (2 700mm) oraz przemyślany projekt wnętrza i30 CW zaowocowały powstaniem samochodu, który konkuruje z najlepszymi konstrukcjami z segmentu C. Dodatkowa przestrzeń pozwala na większą swobodę ruchów, lepsze ustawienie siedzeń i doskonałe usytuowanie wskaźników. Ilość miejsca na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu wykracza poza średnią w tym segmencie. i30 CW został wyposażony w wyprofilowane fotele przednie z podparciami bocznymi i regulacją wysokości oraz w głęboko wyprofilowane siedzenia tylne, które zapewniają wyjątkowy komfort i doskonałe trzymanie. W rezultacie uzyskano komfort siedzenia na poziomie najlepszych wzorców europejskich.
Pojemność bagażnika i30 CW, przy tylnych siedzeniach ustawionych w standardowym położeniu, wynosi 415 litrów (do wysokości okien). Po rozłożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1 395 litrów.
Podobnie jak w innych modelach Hyundaia, w i30 CW można znaleźć wiele praktycznych udogodnień. W zależności od wersji wyposażeniowej dostępne są elementy, takie jak: uchwyty na kubki, uchwyt na okulary, schowek w konsoli centralnej, łatwo dostępne kieszenie na mapy w przednich drzwiach, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek w tylnym podłokietniku oraz tylne uchwyty na kubki. Pojemny schowek przed pasażerem jest dodatkowo chłodzony powietrzem z klimatyzacji. W tylnej części kabiny umieszczono roletę bagażnika, a w wyposażeniu opcjonalnym dostępna jest siatka zabezpieczająca bagaż. i30 CW zawiera również szereg udogodnień w postaci wejść do podłączenia urządzeń typu i-pod, tylnego podłokietnika, stolików na oparciach przednich siedzeń, przegrody chroniącej bagaż, relingów dachowych czy systemu siatek w bagażniku.
Jednostką bazową jest 122 konny, w pełni aluminiowy, benzynowy silnik 1.6 Gamma, który osiąga maksymalny moment obrotowy 154 Nm. Na czele listy znajduje się 2.0-litrowa jednostka benzynowa Beta II o mocy 143KM i momencie obrotowym równym 186 Nm. Wszystkie silniki benzynowe posiadają 16 zaworów oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT.
Entuzjaści silników wysokoprężnych mają do wyboru silnik CRDi o pojemności 1.6-litra występujący w dwóch wariantach mocy: 90KM/235 Nm i 115KM/255 Nm. 2.0-litrowa jednostka CRDi o mocy 140KM osiąga maksymalny moment obrotowy 304 Nm. Wszystkie silniki diesla wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, wałek wyrównoważający o niskim tarciu oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu common rail, który przyczynia się do obniżenia hałasu pracy silnika. Silniki diesla stosowane w i30 CW są również przyjazne dla środowiska, dzięki filtrowi cząstek stałych (DPF).
Prawdziwa satysfakcja z prowadzenia
Osiągi samochodu nie są wyłącznie uzależnione od mocy silnika. Prawdziwą satysfakcję z prowadzenia dają również zoptymalizowane skrzynie biegów. Przegrodowa przekładnia automatyczna Hyundaia została poddana dalszym modyfikacjom i zapewnia precyzyjną zmianę biegów w nowym i30 CW. Nowa przekładnia manualna Hyundaia i30 CW również zawiera nowoopracowane technologie, pozwalające na redukcję hałasu i zwiększające wytrzymałość systemu. 5-biegowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia manualna nowego i30 CW doskonale pasuje do sportowej natury samochodu, a o precyzyjne zmiany biegów w modelach z 2-litrowym Dieslem dba przekładnia manualna o 6 przełożeniach. 4-biegowa przekładnia automatyczna dostępna jest z jednostkami benzynowymi* 1.6 i 2.0 oraz z silnikiem wysokoprężnym 1.6 o wyższej mocy.
Nowy Hyundai i30 CW prowadzi się dynamicznie i pewnie w każdej wersji silnikowej. Wysoką sztywność nadwozia uzupełniają kolumny MacPhersona z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Wentylowane, 15-calowe tarcze hamulcowe z przodu oraz 14-calowe tarcze* z tyłu, w połączeniu z 4-kanałowym systemem ABS oraz ESP* zapewniają odpowiednią siłę hamowania w każdych warunkach. O odpowiedni wygląd zewnętrzny dbają 15- i 16-calowe felgi stalowe lub 15-, 16- i 17-calowe felgi aluminiowe z oponami o niskim lub ultra-niskim profilu. W rezultacie powstaje samochód, który zachęca do nieustannej jazdy.
*W zależności od modelu i specyfikacji rynkowej.
Podobnie, jak w każdym Hyundaiu, w i30 CW bezpieczeństwo odgrywa bardzo dużą rolę. Dlatego samochód można wyposażyć w opcjonalny system stabilizacji toru jazdy ESP a w standardzie znajduje się układ ABS.
W zakresie bezpieczeństwa pasywnego, i30 CW wyposażono w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i systemem przypominającym o ich zapięciu. Strefy kontrolowanego zgniotu czy sztywna klatka bezpieczeństwa to kolejne przykłady elementów bezpieczeństwa zastosowanych w i30 CW. Dodatkową sztywność nadwozia uzyskano dzięki wzmocnieniu słupków A, przegrody czołowej, przednich i bocznych podłużnic oraz słupków B i C. i30 CW wyposażono również w wiele dodatkowych elementów wpływających na poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia samochodu (w zależności od wersji wyposażenia).

Hyundai i30 blue
Wszystkie auta seryjne Hyundaia wykorzystujące technologie przyjazne środowisku będą nosić w nazwie ‘blue’. Jako pierwszy trafi na rynek produkowany w czeskich Nosovicach ekologiczny i30 blue.
Hyundai dbając zarówno o środowisko naturalne i jednocześnie zawartość portfela kierowcy, wprowadził po raz pierwszy w swoim aucie seryjnym technologię ISG (Idle Stop and Go). Pozwala ona na automatyczne wyłączanie silnika podczas postoju, co bardzo przydaje się w ruchu miejskim.
ISG wykorzystuje rozrusznik nowej generacji współpracujący z jednostką sterującą silnikiem, która przez cały czas monitoruje wszystkie parametry jego pracy. Pozwala to na zmniejszenie zużycia paliwa jednostki benzynowej 1.6 o 7 % (cykl mieszany) oraz redukcję emisji CO2 z 152g/km do 142g/km.
i30 blue pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w połowie 2009. Dostępny będzie jako 5 drzwiowy hatchback oraz kombi z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1.4 i 1.6 litra.

Hyundai i30U

Podczas targów w Genewie w marcu 2010 roku Hyundai zaprezentował odświeżony model i30 – sygnowany jako i30U, który jako pierwszy samochód z rodziny "i" przeszedł facelifting. Dzięki ulepszonemu i30, firma chce dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców europejskich.
i30U zatrzymuje to, co najlepsze w kompaktowym i30, oferując jednocześnie szereg ulepszeń w zakresie designu, wyposażenia i konkurencyjności. Ewolucja i30 dotyczy również jednostek napędowych, które odzwierciedlają ambicje Hyundaia w dążeniu do uzyskania miana jednego ze światowych liderów w dziedzinie samochodowych technologii przyjaznych środowisku. Dopełnieniem modernizacji modelu jest pakiet gwarancyjny 5/5/5 oznaczający 5 lat gwarancji, 5 lat assistance i 5 lat opieki technicznej. Zwiększona gwarancja jest odzwierciedleniem jakości i niezawodności europejskich modeli z rodziny i30.
i30U nie rezygnuje z mocnych stron dotychczasowego i30, a nowy model ma być jeszcze bardziej atrakcyjny i poszukiwany zarówno przez nabywców indywidualnych jak i klientów flotowych. Nowoczesna stylizacja zewnętrzna, łączy w sobie elegancję i solidność w spójną całość. Nowy wygląd i30 nie odbiega znacząco od pierwotnego projektu, w zamian silnie akcentując walory estetyczne samochodu. Sześciokątna linia wlotu powietrza nawiązuje do nowego stylu projektowania Hyundaia. Spójny z koncepcją bryły nadwozia zderzak wizualnie uatrakcyjnia przód samochodu, a sposób wyeksponowania chromowanego logo podkreśla jego dynamiczny charakter. Modernizacja objęła także boczne elementy nadwozia – powiększono osłony progowe uwydatniając nowoczesny profil auta.
Nowy i30U zostanie wyposażony w silniki zgodne z normą Euro 5.
Odświeżony model i30 stanowi atrakcyjną ofertę pod wieloma względami, jednak Hyundai uznaje, że jednym z kluczowych czynników zapewnienia wysokiej sprzedaży i satysfakcji klientów jest staranne podejście do jakości.
Nowy i30 produkowany jest w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Nosovicach.
Aby upewnić Klientów w słuszności ich wyboru każda wersja modelu i30 sprzedawana w Europie została objęta pakietem gwarancyjnym 5/5/5, w którym najważniejszym elementem jest 5-letnia, pełna gwarancja, stawiająca model i30 w grupie wiodących, jeśli chodzi o opiekę posprzedażową. Pewność dostarczona Klientowi wzmocniona została dodatkowo o pięcioletnią pomoc na drodze oraz taki sam okres bezpłatnej opieki technicznej, obejmującej między innymi sprawdzenie płynów i zużycia części.
Ewolucja modelu i30 wzmacnia dodatkowo jego ambicje zmierzenia się z najlepszymi w europejskim segmencie C. Odświeżona stylistyka, lepsze jednostki napędowe oraz nowy program 5/5/5 przyczyniają się do pozycjonowania go jako jedną z najbardziej konkurencyjnych ofert w Europie.

Program Blue DriveTM
i30 otrzymał jako pierwszy logo "Blue", komunikując tym samym proekologiczny kierunek działania firmy. Wraz z pojawieniem się i30 po faceliftingu, Hyundai uatrakcyjnił także specyfikację i30 Blue wyposażając go po raz pierwszy w opony o niskim współczynniku oporu toczenia, będące elementem pakietu "eco". Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania w standardowych modelach i30 z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym udało się obniżyć emisję CO2 oraz zużycie paliwa o 9%.
Ulepszenia te stanowią realne korzyści dla wszystkich użytkowników, a dodatkowo na niektórych rynkach, wpływają na uzyskanie niższych stawek opodatkowania.

Na polskim rynku Hyundai i30 znalazł w roku 2009 6 707 nabywców, co daje wysokie, piąte miejsce w segmencie. W porównaniu z wynikiem uzyskanym w roku poprzedzającym (2008) omawiany model zwiększył wolumen o prawie 60%.
Hyundai i30 II

Hyundai zaprezentował nową generację modelu i30 na wrześniowych (2011) targach motoryzacyjnych we Frankfurcie
Nowy Hyundai i30 jest w całości owocem prac inżynierów z Centrum Projektowego Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim i jest kolejnym krokiem w ewolucji unikalnego języka projektowania Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba), stanowiącego wyróżniające DNA firmy.
"Projektując i30 używaliśmy wyrazistych, płynnie prowadzonych linii, aby samochód miał sportowy wygląd i sprawiał wrażenie będącego w ruchu nawet podczas postoju. Wizualizacja oddaje nasze dążenie do zachowania mocnej sylwetki o sportowym charakterze i dynamicznych kształtach. Dzięki temu i30 jest bardzo zbliżony do wprowadzonego niedawno do sprzedaży modelu i40, a Klienci mogą w tych dwóch samochodach łatwo rozpoznać unikalny język projektowania marki Hyundai.” – powiedział Thomas Bürkle, główny projektant Hyundai Motor Europe.
Nowy i30 jest kolejnym modelem, który ma bezpośrednio wpłynąć na dalsze umacnianie się pozycji marki Hyundai w Europie. Od momentu wprowadzenia samochodu na rynek europejski w 2007 roku, stał się on synonimem jakości i niezawodności a wraz z pojawieniem się nowego modelu będzie można go także określać jako emocjonalny i stylowy.
"Nasz europejski zespół projektantów stworzył samochód, który w pełni odzwierciedla aktualny slogan marki "New Thinking. New Possibilities.” (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości.). Nowy i30 będzie doskonale wyglądał na europejskich drogach dzięki wyróżniającej i pewnej sylwetce. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze opinie na temat modelu po zaprezentowaniu go po raz pierwszy we Frankfurcie” – powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes Hyundai Motor Europe.

W gamie jednostek napędowych znajdziemy silniki generujące moc między 90 a 135 KM. Standardowym elementem wyposażenia będzie manualna przekładnia o sześciu przełożeniach, natomiast w przypadku mocniejszych jednostek benzynowych (1.6 Gamma GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa) i Diesla (1.6 CRDi) można zamówić 6-stopniowy automat.
W najbardziej ekologicznej wersji Blue Drive, która obejmuje m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG) i opony o niskim współczynniku oporu toczenia, nowy i30 z silnikiem 1.6 CRDi wyróżnia się średnią emisją CO2 na poziomie poniżej 100 g/km.
Ciekawym elementem wyposażenia opcjonalnego w nowym i30 jest system FlexSteer, który oferuje trzy różne ustawienia charakterystyki układu kierowniczego (Comfort, Normal oraz Sport) dostosowane do aktualnych warunków drogowych oraz preferencji prowadzącego pojazd.

Do tej pory Hyundai i30 znalazł w Europie ponad 360 000 nabywców. Warto podkreślić, że wynik odnotowany w roku ubiegłym (ponad 115 000 sztuk) był jak do tej pory rekordowy w ciągu jednego roku spośród wszystkich modeli oferowanych przez markę na Starym Kontynencie.
Szacuje się, że nowy Hyundai i30 osiągnie średnią sprzedaż na poziomie ponad 120 000 sztuk rocznie w całym cyklu generacyjnym. W osiągnięciu takiego wyniku pomóc ma m.in. oferta skierowana do klientów flotowych z dostępnością programu gwarancyjnego 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat obsługi technicznej pojazdu, 5 lat assistance).
Jak zapowiada koncern, obok pięciodrzwiowego hatchbacka gama nowego i30 obejmować będzie jeszcze inne wersje nadwoziowe.

Początek sprzedaży - wiosna 2012!