Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Wasze Pony] [Porady] [Dyskusja na forum]

Presto

Hyundai Pony

Pony pierwsza generacja debiutowała w 1975 roku. Rok później zdobyła w Korei 50% udziału w rynku nowych aut, także ze względu na niewielką konkurencję. Pony z 1985 roku zrobił furorę w USA. W Polsce był obiektem marzeń dostępnym w Peweksie. Obie generacje projektował słynny Giorgio Giugiaro, co jak widać akurat niewiele pomogło.

W październiku 1987 roku, w czasie trwania salonu samochodowego w Turynie, Koreańczycy zaprezentowali nowy samochód osobowy Hyundai Pony. W 1990 r. ukazały się w Polsce pierwsze samochody nieznanej dotychczas na naszym rynku południowokoreańskiej firmy Hyundai. Do końca 1992 r. sprzedano około 19 000 tych samochodów. Było to możliwe dzięki stosunkowo niskiej cenie w porównaniu z tej samej klasy samochodami japońskimi czy autami zachodnioeuropejskimi. Najczęściej spotykanym modelem jest Pony w kilku wersjach - Pony 1.3L i 1.5L trzydrzwiowy hatchback, 1.5 LS i 1.5 GS pięciodrzwiowy również dwubryłowy oraz trzybryłowy czterodrzwiowy 1.5 GLS, 1.5 GLS MPI i 1.5 LS.