Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Bezpieczeństwo] [Wasze Santa Fe] [Awaryjność] [Dane techniczne] [Artykuły] [Kolory] [Cennik] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]
 
Model Santa Fe, który zaprezentowano po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit w 1999 roku, wydatnie przyczynił się do zbudowania reputacji koreańskiego koncernu, jako producenta najwyższej jakości pojazdów terenowo-rekreacyjnych (SUV). Model zdobył wiele nagród i zyskał szerokie grono klientów. Oryginalna, muskularna stylistyka nadwozia sugerowała, że jest to pojazd łączący w sobie subtelny komfort samochodu osobowego z surowym charakterem auta terenowego. Firma Hyundai, zachęcona sukcesem rynkowym modelu Santa Fe, wypuściła kolejne modele terenowo-rekreacyjne.
Terenowo - rekreacyjny Hyundai Santa Fe trafił do nabywców w krajach Europy dopiero na początku 2001 roku. Do Polski trafił w 2001 roku. Dysponuje on dość atrakcyjną i modną formą nadwozia. Pojazd oferowany jest wyłącznie w formie 5-drzwiowego kombi, które jest bardzo funkcjonalne i oferuje nie gorsze parametry funkcjonalne, niż pojazd konkurencji. Santa Fe oferuje sporo przestrzeni w kabinie, wysoki komfort przy dobrych własnościach jezdnych, niezłe osiągi w wypadku jednostki benzynowej i względnie niewielkie zużycie paliwa w odmianie z turbodieslem. Wykończenie wnętrza i aranżacji przedziału pasażerskiego nie budzą zastrzeżeń. Tych, którzy chcą jeździć wygodnie i potrzebują dużo miejsca na sprzęt turystyczny Santa Fe z pewnością nie zawiedzie. Podobnie jak i użytkowników, którzy liczą na dobre wyposażenie standartowe. Nad rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy obie osie czuwa sprzęgło lepkościowe. Oprócz normalnej wersji z napędem 4x4 Santa Fe jest dostępna w uproszczonej wersji z napędem na jedną oś. Santa fe napędzają dwa silniki benzynowe i jeden diesel. W 2003 roku poddano go drobnemu liftingowi.

Santa Fe II

• Nowoczesna bardziej europejska, sportowa stylistyka
• Nowa, 7-osobowa wersja kabiny pasażerskiej
• Nowoczesne wnętrze wykonane z najlepszych materiałów
• Nowa gama ekologicznych silników dla najbardziej wymagających klientów
• Najnowszej generacji napęd na cztery koła (Smart Electronic 4WD), po raz pierwszy dostępny z systemem ESP
• Udoskonalone systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego

Ze swą ciekawą stylistyką i bogatym wyposażeniem, Santa Fe dołączy do grupy modeli z prestiżowego i dynamicznie rozwijającego się europejskiego segmentu pojazdów typu SUV.

 Nowy model Santa Fe został zaprojektowany z myślą o umocnieniu pozycji firmy w dynamicznie rozwijającym się, ale bardzo zatłoczonym segmencie SUV. Jest nieco większy od swego poprzednika: o 175 mm dłuższy, 45 mm szerszy i 65 mm wyższy, przy rozstawie osi zwiększonym o 80 mm. Ponadto, nowa wersja oferuje większy komfort jazdy zbliżony do auta osobowego, lepsze prowadzenie, właściwości jezdne i przykuwającą wzrok, wysmakowaną stylistycznie sylwetkę. Do tego dodać należy oczywiście bardziej przestronne wnętrze, luksusowe wyposażenie, wygodę i przyjazny użytkownikowi charakter. Nowy Santa Fe to samochód wyjątkowy – łączy w sobie wszystkie tradycyjne zalety aut marki Hyundai – jakość, niezawodność i świetne osiągi – z niepowtarzalną stylistyką, która aż tchnie świeżością i witalnością. Santa Fe to oferta skierowana do szerokiego grona odbiorców – od ludzi prowadzących aktywny tryb życia, przez tych spełniających się zawodowo, lub ceniących sobie bardziej życie rodzinne, aż po szukających auta niezawodnego i funkcjonalnego, albo takiego, które stanie się wizytówką kierowcy.

Nowoczesna i niepowtarzalna stylistyka nowego modelu Santa Fe oddaje w pełni jego uniwersalny i innowacyjny charakter. Projektantom firmy Hyundai udało się stworzyć wyjątkowo atrakcyjny wizualnie pojazd. Nowy grill chłodnicy podkreśla idealne proporcje wytłoczenia maski i zgrabnie łączy górną część nadwozia z szarymi osłonami części dolnej. Umieszczony poziomo zespół przednich lamp – reflektory projektorowe i przeźroczyste klosze – osadzono w czarnych ramkach (ze względów praktycznych i estetycznych). Wyprofilowana maska i słupki boczne sygnalizują świetne osiągi auta, a szeroka sylwetka znamionuje doskonałe właściwości jezdne i stabilność. Reasumując, stylistyka przodu jest łagodna, zachęcająca i urzeka od pierwszego wejrzenia.
 Stylistycznie wysmakowany profil boczny cechuje płynność form i kształtów. Elegancką linię okien podkreślają chromowane klamki i dwukolorowa obudowa lusterek zewnętrznych, w połączeniu z prostymi stylistycznie lampami kierunkowskazów bocznych i opływowym kształtem przednich lamp. Boczne listwy ochronne dolnej części nadwozia są w tym samym, matowo-szarym odcieniu, co przedni zderzak. Ukryte pod wypukłościami nadkoli, eleganckie, 18-calowe koła odpowiadają za duży prześwit i masywną sylwetkę nowego Santa Fe. Harmonijnie wkomponowany w płaszczyznę dachu bagażnik dachowy staje się jej integralną częścią. Całość to połączenie masywnej zwinności z aerodynamiczną lekkością.
 Od tyłu nowy Santa Fe prezentuje się równie okazale. Zwiększona długość auta pozwoliła na rozciągnięcie płynnej linii nadwozia. Podłużny zespół tylnych lamp idealnie wkomponowano w opadającą płaszczyznę klapy bagażnika. Trzecie światło stopu umieszczono wysoko, w tylnym spoilerze, a lampy przeciwmgielne zatopiono w masywnym zderzaku. Duży, pozbawiony ostrych krawędzi otwór bagażnika to bardzo praktyczne rozwiązanie. Sylwetka Santa Fe jest wyjątkowo przemyślanym projektem. Cechuje go wyszukana symetria form i kształtów, przy jednoczesnym zachowaniu niezwykle praktycznej elegancji.

Nowy projekt wnętrza czyni z modelu Santa Fe naprawdę eleganckie auto. Dzięki zwiększonym rozmiarom kabina pasażerska jest nie tylko bardziej przestronna, ale umożliwia montaż trzech pełnowymiarowych rzędów foteli. I nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia z wersją 5- czy 7-osobową. Główne założenia konstrukcyjne pozostają takie same – łatwość obsługi, funkcjonalność aranżacji wnętrza oraz najwyższa jakość wykonania i materiałów wykończeniowych. Dwukolorowe wykończenie deski rozdzielczej w połączeniu z elementami metalowymi oraz wstawkami wykonanymi z wysoko-połyskowego drewna nadaje kabinie pasażerskiej prestiżu i elegancji. Tapicerkę wykonano z wysokiej jakości tkaniny siatkowej oraz skóry naturalnej, która zapewnia doskonałą wentylację i nadaje wnętrzu przytulny wygląd. Również siedzenia w nowej wersji Santa Fe to zupełnie innowacyjna konstrukcja. Zapewniają dobre trzymanie, oraz są niezwykle wygodne i eleganckie. Przednie fotele są regulowane elektrycznie (dostępna jest m.in. regulacja podparcia odcinka lędźwiowego i wysokości siedziska), posiadają zintegrowane zagłówki oraz dwustopniowy system podgrzewania.
 W zakresie wentylacji wnętrza nowy Santa Fe to ogromny krok naprzód. Będzie dostępny z ręczną lub automatyczną klimatyzacją dwustrefową. Układ klimatyzacji jest niezwykle wydajny i skuteczny, a to dzięki zastosowaniu sprężarki powietrza o zmiennej pojemności skokowej oraz udoskonaleniu konstrukcji kanałów wentylacyjnych i odpowietrzających. W wersji 7-osobowej dla foteli trzeciego rzędu zaprojektowano osobny układ klimatyzacji i system nawiewu powietrza. Zgodnie z wieloletnią tradycją firmy Hyundai wnętrze nowego modelu Santa Fe zostało zaprojektowane z zachowaniem zasad ergonomii i łatwości użytkowania. Kierowca ma na wyciagnięcie ręki przyciski i przełączniki sterujące wszystkimi systemami pojazdu. Dyskretnie, niebieskie podświetlenie deski rozdzielczej nie męczy oczu i sprawia, że wszystkie zegary i instrumenty są bardzo czytelne. Wysoki komfort jazdy zapewnia również regulowana w dwu kierunkach kolumna kierownicy oraz umieszczony w wygodnym miejscu drążek zmiany biegów. Aby ułatwić obsługę i zwiększyć przestrzeń bagażową przednich foteli, całkowicie przeprojektowano konsolę środkową. Jak zawsze w samochodach firmy Hyundai, producent zadbał, by kierowca i pasażerowie podróżowali w wyjątkowo komfortowym otoczeniu. I dlatego jazda nowym modelem Santa Fe to czysta przyjemność.

Przystosowując nowy model do wymogów nawet najbardziej wymagających klientów, konstruktorzy Santa Fe pomyśleli dosłownie o wszystkim. Lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego jest bardzo długa: zamontowane w kierownicy przyciski sterujące układem automatycznej prędkości oraz najwyższej jakości systemem audio, trzy 12 V gniazda, do których podłączyć można różne akcesoria, samościemniające lusterko wsteczne (ECM) z kompasem, tylne lampki punktowe, oświetlenie drzwi, schowki na okulary i uchwyty na kubki, pojemne schowki w drzwiach, szerokokątne lusterka zewnętrzne, chowane lusterko wewnętrzne, ogrzewane wycieraczki z czujnikiem deszczu, przyciemniane szyby, centralny zamek sterowany pilotem, schowek-chłodziarka, podpodłogowy schowek, system automatycznej kontroli oświetlenia, lampka i pokrywa bagażnika, uchwyty do mocowania bagażu, uchwyty do montażu fotelika dziecięcego, środkowy podłokietnik dla tylnych foteli, blokada zamków i immobilizer, szersze osłony przeciwsłoneczne z kieszonkami, komputer pokładowy oraz cyfrowy zegar.

Nowy model Santa Fe oferuje przestronne wnętrze kabiny pasażerskiej i pojemny przedział bagażowy. Zespół projektantów firmy Hyundai do maksimum wykorzystał zwiększone gabaryty pojazdu, a dodatkowe 175 mm długości i 45 mm szerokości mają bezpośredni wpływ na większy komfort jazdy i wygodę. Kierowca zyskuje dodatkowe 25 mm przestrzeni na nogi. Poszerzono i wydłużono również bagażnik, którego pojemność całkowita wzrosła o 84 litry. Praktyczny i pojemny przedział bagażowy ma teraz 774 litry (1582 po złożeniu siedzeń). W podróż można zatem zabrać więcej bagażu, a jego załadowanie jest mniej uciążliwe. Wnętrze kabiny jest wyższe i szersze, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W tym celu zoptymalizowano również ustawienie słupka środkowego i powiększono otwór drzwi. Zwiększona przestrzeń na nogi, wyżej poprowadzona linia dachu i większa przestrzeń między rzędami przednich i tylnych foteli zapewnia wysoki komfort podróży, nawet na długich trasach.

Nowy Hyundai Santa Fe gwarantuje świetne osiągi, przyjazną środowisku moc i niezawodność. Zarówno poprawiony 2,2-litrowy silnik wysokoprężny CRDi, jak i benzynową jednostkę o poj. 2,7-litra cechuje duża wytrzymałość, elastyczność i moc. 2,2-litrowy silnik Diesla wykorzystuje udoskonaloną turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), osiąga moc 110 kW przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 335 Nm przy 1800 - 2500 obr/min i zapewnia wysoką moc, oszczędne zużycie paliwa oraz dynamiczne osiągi. Jednostkę wyposażono w układ wysokociśnieniowego, bezpośredniego wtrysku paliwa (CRDi), który zapewnia pełną kontrolę i pozwala zredukować współczynnik NVH (wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu). Redukcja współczynnika tarcia zapewnia większą wydajność i lepszą kulturę pracy, w czym ma również swój udział nowoczesny wałek wyważający o obniżonym współczynniku tarcia oraz turbina o zmiennej geometrii łopatek. 24-zaworowa, benzynowa jednostka V6 o poj. 2,7-litra (139 kW przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 248 Nm przy 4000 obr/min) wykorzystuje technologię zmiennych faz rozrządu (CVVT) – świetne osiągi i duża oszczędność paliwa – oraz unowocześniony, sterowany elektronicznie, trzystopniowy układ kolektorów dolotowych
o zmiennej objętości. Poprawia to znacznie reakcję samochodu i ogranicza zużycie paliwa, niezależnie od warunków i stylu jazdy. Obniżenie wagi silnika przez zastosowanie aluminiowego bloku cylindrów wpływa znacząco na poprawę osiągów i ekonomii jazdy.
 Dla Santa Fe przygotowano dwie nowe przekładnie – manualną i automatyczną. Ręczna, trzywałkowa skrzynia biegów z potrójnymi synchronizatorami stożkowymi jest mniejsza, cicha i bardzo precyzyjna. W nowej skrzyni automatycznej zastosowano przetwornik momentu obrotowego z komputerowo zaprojektowanymi łopatkami. Zoptymalizowano również wartości ciśnień sterujących, dzięki czemu przekładnia jest wyjątkowo precyzyjna. Obie skrzynie są bardzo wytrzymałe i przyczyniają się do redukcji poziomu drgań i hałasu (NVH).

Nie szczędzono sił i środków, aby zawieszenie Santa Fe było absolutnie bezkonkurencyjne. Nowy model to znakomite właściwości jezdne, świetne prowadzenie oraz wysoki komfort jazdy. Przednie zawieszenie – kolumny MacPhersona i dolne wahacze typu L – umożliwiają dynamiczną jazdę i całkowitą kontrolę nad pojazdem. Aby poprawić właściwości jezdne, między układem zawieszenia a przednią ramą pomocniczą umieszczono nowe, większe tuleje. Większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy gwarantuje znakomitą przyczepność i lepsze prowadzenie na prostej i w zakrętach. Santa Fe dostępny będzie z dwiema wersjami zawieszenia tylnego – standardowym, sprawdzonym układem 5-punktowym lub dynamicznym, wielopunktowym typu Multi-link. Poprawione właściwości jezdne i lepszą stabilność na zakrętach zapewniają obniżone, usztywnione amortyzatory. Aby zmniejszyć poziom hałasu, poprawić komfort jazdy
i prowadzenie, wahacz wzdłużny został zamocowany do tylnej ramy pomocniczej. Nowy system zawieszenia zajmuje mniej miejsca i pozwala na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni w tylnej części pojazdu.

Niezależnie od rozmieszczenia ciężaru samopoziomujący układ nowej generacji zawsze utrzymuje odpowiedni prześwit pod pojazdem i nie potrzebuje do tego żadnego zewnętrznego źródła zasilania.

Nowy elektroniczny napęd na cztery koła z systemem dystrybucji momentu obrotowego na żądanie monitoruje warunki na drodze oraz dynamikę jazdy i, jeśli zachodzi taka potrzeba, automatycznie załącza napęd na cztery koła. Napęd przekazywany jest do kół przez sprzęgło wielotarczowe. Układ znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy. Podczas jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych lub na bardzo śliskiej nawierzchni, aby uniknąć zjawiska pogorszenia kierowalności pojazdu przy pokonywaniu ostrych zakrętów, kierowca może samodzielnie uruchomić napęd na wszystkie koła wykorzystując udoskonalony system blokady napędu. Blokada napędu czterokołowego (50:50 do 43 km/h) sprawdza się znakomicie w trudnym terenie – na piasku, stojącej wodzie i w ostrych zakrętach na śliskiej nawierzchni.

W konstrukcji nowego modelu Santa Fe położono ogromny nacisk na redukcję nieprzyjemnych drgań i hałasu. Nowoczesne metody badawcze i drobiazgowa analiza pozwoliły stworzyć samochód o znakomitych parametrach NVH. Największy nacisk położono na modernizację nowych, profilowanych wzmocnień poprzecznych, co ograniczyło przenoszenie wibracji z komory silnika do wnętrza kabiny.
 Drgania poszczególnych segmentów nadwozia zredukowano przez zastosowanie nowej konstrukcji profilowanej płyty podłogowej oraz usztywnionej struktury wielowarstwowej użytych materiałów. Aerodynamiczny kształt i umiejscowienie bagażnika dachowego zminimalizowało hałas przez zmniejszenie oporu powietrza. Dalsze ograniczenie szumów pędu powietrza osiągnięto dzięki zastosowaniu aerodynamicznie wyprofilowanych drzwi. Hałas z komory silnika tłumi w standardzie nowa, wewnętrzna okładzina dźwiękochłonna maski silnika. Ponadto zastosowano nową konstrukcję łopatek wentylatora układu chłodzenia silnika oraz układu klimatyzacji, a poziom wibracji silnika na biegu jałowym i podczas jazdy monitoruje elektroniczny system kontroli.

• Nowy wyłącznik poduszki powietrznej dla pasażera przedniego fotela
• Nowy system aktywnych zagłówków dla foteli przedniego rzędu
• Przeprojektowany system trzypunktowych pasów bezpieczeństwa
Nowy Santa Fe to wyjątkowo bezpieczna konstrukcja. Sztywna struktura nadwozia stanowi solidną podstawę do zamontowania systemów bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii poprawiono bezpieczeństwo jazdy. Zwiększono średnicę siłownika wspomagania hamulców z 9 do 10 cali, oraz średnicę wentylowanych tarcz hamulcowych. Zintegrowano układ przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS) z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD). Wszystko to, by udoskonalić układ hamulcowy nowego modelu. Dodatkowo, elektroniczny system kontroli stabilności pozwala na bezpieczną jazdę nawet w trudnych warunkach (szczególnie, gdy jest sprzężony z elektronicznie sterowanym napędem na cztery koła).
 Na drodze testów z użyciem symulacji komputerowej i rzeczywistej zoptymalizowano strefy zgniotu, udoskonalono obszary pochłaniające siłę uderzenia i zapewniono lepszą ochronę przedziału pasażerskiego. Najwięcej uwagi poświęcono naturalnie na ochronę znajdujących się w pojeździe osób. Środki bezpieczeństwa obejmują w standardzie 6 poduszek powietrznych oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach. Opcjonalnie dostępny jest również system aktywnych zagłówków oraz regulacja wysokości pedałów. Wszystkie elementy czynią z modelu Santa Fe prawdziwie bezpieczny samochód.

Samochód produkowany jest już w koreańskiej fabryce w Ulsan, a plany przewidują sprzedaż lokalną na poziomie 60 000 sztuk oraz export 150 000 sztuk na pozostałe rynki. Produkcja samochodów na rynek amerykański rozpocznie się w pierwszym kwartale 2006 roku w zakładach w miejscowości Montgomery w stanie Alabama.
 
Premiera: targi samochodowe w Paryżu “Mondial de l’automobile” w 2008 roku.
Kolejnym potwierdzeniem działań Hyundaia w trosce o środowisko naturalne jest hybrydowe Santa-Fe z napędem paliwowo – elektrycznym. Ogólny wygląd tego modelu pozostaje niezmienny, podczas gdy ‘pod maską’ jest to całkowicie nowy pojazd. Użyte technologie pozwoliły na ograniczenie emisji CO2 do 148 g/km i zużycia paliwa do 6.2l/100km.