Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Bezpieczeństwo] [Wasze Grandeur/XG] [Porady] [Dane techniczne] [Artykuły] [Kolory] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]

Hyundai XG

W 1986 roku Hyundai zaprezentował model Grandrur, który został odnowiony w 1991. Najbardziej luksusowym modelem Hyundai'a dostępnym w Europie jest model XG. Został wprowadzony na rynek w październiku 1998 (premiera w Paryżu - 1998) i zastąpił linię Grandeur. Jest dostępny w 2 wersjach: z silnikiem Delta 2,5 litra i z silnikiem Sigma 3,0. Jako jedną z wielu zalet XG można wymienić podwójny system przeniesienia napędu typu H-matic, pozwalający kierowcy cieszyć się pracą bądź to automatycznej skrzyni biegów bądź to skrzynią manualną. W 2003 roku wprowadzono zmiany nie tylko stylistyczne, ale również poprawiające bezpieczeństwo i komfort pasażerów i nowe oznaczenie XG350. Napęd tego flagowego Hyundai'a dostarcza 3.5 litrowy silnik V6 rozwijający moc 197 KM. W Europie jest spotykany sporadycznie.

Hyundai Grandeur IV

Na salonie w Genewie w 2005 roku Hyundai zaprezentował nowego XG, który przyjął nazwę Grandeur. Nowy model będzie napędzany silnikami: 3.3 (233 KM) i dieslem 2.2 (145 KM) a także 3.8 V6 (265 KM), która spełnia amerykańskie normy emisji spalin ULEV. Wyposażony będzie w automatyczną 5-biegową skrzynię biegów. Auto będzie również wyposażone w elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie pozycją kierownicy, układ AGCS (Active Geometry Control Suspension) - opracowany przez Hyundaia, pierwsze na świecie aktywne sterowanie zbieżności kół tylnej osi, reagujące na zachowanie samochodu na podobnej zasadzie, jak czyni to ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, 17-calowe felgi ze stopów lekkich (opony 235/55), oraz dwustrefową klimatyzację i drewniane akcenty w otoczeniu pasażerów. W USA nazwa modelu brzmi Azera - radość z użytkowania we wszystkich aspektach - od A do Z.

Hyundai Grandeur IV (lifting)

Pod koniec 2009 roku zaprezentowano zmodyfikowany model. Podstawowa wersja GLS będzie miała pod maską 3,3l Lambda V6 silnik generujący 260 KM i 233 lb-ft. Silnik ten posiada zmienne fazy rozrządu oraz (VVT) zmienne układy dolotowe (VIS) co polepsza przyśpieszenie pojazdu. Samochód z tym silnikiem potrafi przejechać 20 mil na galonie w mieście i 28 w trasie. 3,8 litrowe v6 pod maską Grandeura znajduje się w wersji Limited dostarczając wielką dawkę koni mechanicznych również dzięki zmiennym fazom rozrządu. Według Hyundaia posiada 283 KM i 263 lb-ft. Samochód z tym silnikiem pokonuje 19 mil na galonie w mieście i 27 w trasie. Nowy Grandeur przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 6-cio stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pomagającej uzyskać mniejsze spalanie i redukując ilość emisji dwutlenku węgla. Hyundai informuje, że skrzynia ta jest mniejsza i lżejsza od innych 6-cio stopniowych skrzyń dostępnych na rynku. Stworzono ją wraz z Kia Motors. Samochód otrzymał także wiele zmian stylistycznych. Zmiany te nie są dramatyczne ale pomogły uzyskać nowocześniejszy wygląd. Odświeżyły pas przedni wraz ze światłami i zderzakiem. Z tyłu pojawiły się światła typu LED i delikatny redesign zderzaka z chromowaną końcówką wydechu. Warto wspomnieć o nowych 17' felgach i kierunkowskazach w lusterkach. We wnętrzu mamy aluminiowe dodatki do konsoli środkowej oraz wskaźnik informujący o ekonomicznej jeździe.

Hyundai Grandeur V

Grandeur piątej generacji, został stworzony w oparciu o koncepcję harmonizacji tradycji i najnowszej technologii. W rezultacie, ma on wyznaczyć nowe standardy dla dużych sedanów klasy Premium.
Dominującym elementem przodu auta są oryginalne reflektory oraz wyrazisty grill, podkreślające ekskluzywny wygląd samochodu.
Uwagę zwracają płynnie i elegancko poprowadzone linie boczne, nadające modelowi dynamicznego wykończenia.
Szeroki i masywny zderzak tylny oraz wykorzystanie stylowych lamp LED sprawiło, że tył samochodu nabrał charakterystycznego, lekko futurystycznego wyglądu.
Nowy Grandeur zdecydowanie różni się od swojego poprzednika, łącząc w sobie w idealnych proporcjach klasykę z nowoczesnością, dzięki czemu będzie wyróżniającym się i silnym graczem w swojej klasie.