Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Dane techniczne] [Artykuły] [Cennik] [Pisali o nim] [Dyskusja na forum]

Blog i20

Premiera: targi samochodowe w Paryżu “Mondial de l’automobile” w 2008 roku.
Następca modelu Getz – Hyundai i20 – debiutował w stolicy Francji. Jako nowicjusz lokuje się między małym i10, a kompaktowym i30. i20 ma szerszy rozstaw osi, niż jego poprzednik, co pozwoliło na uzyskanie większej przestrzeni wewnątrz. Samochód powstał z myślą o europejskich rynkach. (zaprojektowano go w europejskim centrum projektowym koreańskiego koncernu w Russelsheim, ale produkowany jest w w Chennai w Indiach). Widać to zarówno w stylistyce samochodu, jak i funkcjonalności, a także wyposażeniu. Południowokoreański koncern obiecuje, że standardowe wyposażenie i20 będzie bogatsze, niż w samochodach konkurencji. Jest to obietnica możliwa do spełnienia. Świadczy o tym fakt, że tak stało się w przypadku modelu i30.
i20 dostępny będzie w 3 wersjach silników benzynowych: 1,2 l o mocy 78 KM, 1,4 l o mocy 100 KM i 1,6 l o mocy 125 KM. Silniejsze jednostki (1,4 i 1,6) otrzymają w opcji czterostopniową automatyczną skrzynię biegów. Będą i diesle - 1,4 l w dwóch wariantach mocy: 75 i 90 KM oraz 1,6 l, także w dwóch wariantach: 115 i 126 KM.
„Hyundai i20 charakteryzuje się niewielkim zużyciem paliwa i niską emisją spalin, a są to kluczowe czynniki pomagające zredukować koszty eksploatacyjne, co wpływa na poprawę jakości życia. Popularność samochodów ekonomicznych oraz lepsze warunki podatkowe w wielu krajach europejskich przekonały konsumentów do przyjrzenia się własnym wydatkom i wybrania samochodu spełniającego te kryteria. Samochody Hyundai łączą w sobie design, technologie i osiągi oferowane w cenie atrakcyjnej dla odbiorcy. i20 został zaprojektowany tak, aby sprostać oczekiwaniom europejskich odbiorców, zarówno pod względem gustu jak i potrzeb. Jesteśmy przekonani, że i20 odniesie szybki sukces w segmencie aut sub-compaktowych, ponieważ w porównaniu z konkurencją oferuje znacznie więcej w aspekcie standardowego wyposażenia, ekonomicznego użytkowania, przestrzeni wewnętrznej i stylu” – powiedział Kun Hee Ahn Prezes Hyundai Motor Europe.
i20 zostanie także zaprezentowany w ekologicznej wersji ‘Blue’. Zastosowane w tym wariancie rozwiązania technologiczne pozwoliły na osiągnięcie znacznej redukcji emisji CO2 i mniejszego zużycia paliwa – 4.0l / 100km
W sprzedaży samochód pojawi się w pierwszych miesiącach 2009 roku. W salonach, jako pierwsza będzie odmiana 5-drzwiowa.

Trzydrzwiowy i20
Sprzedaż nowego modelu i20 w wersji trzydrzwiowej rozpocznie się w drugim kwartale 2009. Pojawienie się tańszej wersji podstawowej stanowi istotne wzbogacenie oferty w najszybciej rozwijającym się segmencie. Hyundai liczy, że nowy model odegra ważną rolę w kreowaniu dobrego wizerunku firmy, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia sprzedaży w Europie.