Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Dane techniczne] [Artykuły] [Pisali o nim] [Dyskusje na forum]
Wersja produkcyjna koreańskiego GT klasy średniej zadebiutowała na marcowych targach samochodowych w Nowym Jorku. Teraz Hyundai Genesis Coupe trafił do sprzedaży w rodzimej Korei Południowej.
Hyundai Genesis Coupe nie jest następcą popularnego modelu Coupe/Tiburon. Po pierwsze pod maską pracują mocniejsze silnika, po drugie napędzana jest tylna oś, a po trzecie auto wydłużyło się o 30 cm. Konkurentami będą coupe klasy średniej, m. in. Infiniti G37 i Mitsubishi Eclipse.
Design Genesis Coupe przynosi kilka nietypowych szczegółów. Mała atrapa chłodnicy kontrastuje z dużymi wlotami w przednim zderzaku. Górna i dolna krawędź świateł ostro się unosi, co nadaje przedniej części elegancki, a zarazem nieco agresywny wygląd. Z profilu najbardziej przyciągają uwagę dwa równolegle unoszące się przetłoczenia i ciekawy kształt okna za przednimi drzwiami. Z tyłu znajdziemy wyraźne profilowanie krawędzi klapy bagażnika.
Na długość Hyundai Genesis Coupe ma 4630 mm, przy czym długość rozstawu osi to 2820 mm, co oznacza krótkie zwisy (835 mm z przodu i 975 mm z tyłu). Wysokość auta wynosi 1385 mm, zaś szerokość 1865 mm. Rozstaw przednich kół cechuje wartość 1599 mm, natomiast tylnych 1615 mm.
W ofercie znajdziemy dwa silniki benzynowe – wolnossący 3,8 V6 Lambda RS (223 kW/303 KM) i turbodoładowany 2,0 Theta TCI RS (154 kW/209 KM). Obie jednostki współpracują z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, za dopłatą dostępny jest 5- (2,0 Turbo) lub 6-biegowy (3,8 V6) automat Shiftronic niemieckiej firmy ZF. W wyposażeniu Genesis Coupe nie brakuje dyferencjału ze zwiększonym tarciem czy ESP. Za dopłatą dostępny będzie wydajniejszy układ hamulcowy Brembo.

Hyundai planuje produkcję roczną 40 tys. egzemplarzy. W tym 5 tys. sztuk chce sprzedawać na rodzimym rynku koreańskim, reszta swoich nabywców ma znaleźć za granicą. Sprzedaż w Korei Południowej właśnie się rozpoczyna, w USA Hyundai Genesis Coupe trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Wersja amerykańska otrzyma utwardzone zawieszenie.

Hyundai Genesis Coupe lifting

Wydaje się, że Hyundai polepsza to co już jest świetne. Oczywiście nie ma w tym nic złego, że coś zostało poprawione.
W motoryzacyjnym świecie zmienia się samochody cały czas. Tak też robi Hyundai, gdy tylko zauważy, że warto wprowadzić jakieś zmiany, głównie w designie, które sprawią, że samochody będą jeszcze lepiej wyglądać, nie waha się tego uczynić. Takie zmiany zostały wprowadzone w Hyundaiu Genesisie Coupe na rocznik 2013.
Samochód zaprezentowano w Korei na Korea Speed Festival, który odwiedziło blisko 5 000 kierowców.
Genesis Coupe pojawił się w sprzedaży w 2008 roku (jak szybko czas leci...). Od tej pory nie przeprowadzono większych modyfikacji. Dopiero teraz postanowiono odświeżyć jego sylwetkę.
Na zewnątrz pojawił sie nowy wlot powietrza, nawiązujący do najnowszych modeli Hyundaia. Również zmian dokonano w światłach - Hyundai zdecydował się na światła LEDowe. Szczególnie efektownie wyglądają ledowe światła przeciwmgielne. Oczywiście we wnętrzu też zaszło wiele zmian.
Zmiany zaszły także w silniku 3,8 l Lambda. Moc zwiększono do 350 KM.
Co ciekawe teraz napęd będzie przekazywany przez 8 - mio stopniową automatyczną skrzynię biegów - to jedna z najgorętszych nowości w tym Hyundaiu.