Accent Atos Coupe Dynasty Elantra Entourage Equus Galloper Genesis Genesis Coupe Getz Grandeur HD 65/72/120 i10 i20 ix20 i30 ix35 i40/Sonata ix55z i800 Matrix Pony Santa Fe Santamo Sonata Terracan Trajet Tucson Veloster Autobusy Prototyp Muzeum Hyundaia

Inne


Aktualności Hyundaia

[Bezpieczeństwo] [Dane techniczne] [Artykuły]

i40 CW (Europa) - na początku lipca w salonach!

Podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai zaprezentuje całkowicie nowy model i40, zapowiadający zmianę sposobu postrzegania marki w Europie
Nowy Hyundai i40 - reprezentujący segment D, został zaprojektowany w europejskim centrum R&D firmy w niemieckim Rüsselsheim i ma pozycjonować markę jako Modern Premium, co oznacza dostarczenie Klientowi innowacyjnych rozwiązań oraz wysokiej jakości produktu w przystępnej cenie.
i40 trafi do salonów w czerwcu 2011 roku w wersji kombi, wspierany przez unikalny i w pełni przejrzysty program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat obsługi technicznej pojazdu, 5 lat assistance).
W oparciu o prognozy ekspertów motoryzacyjnych, mówiące o całkowitej sprzedaży w segmencie D na poziomie 890 000 sztuk w całej Europie w 2016 roku, Hyundai spodziewa się wzrostu sprzedaży tych pojazdów o 12,6% w ciągu najbliższych pięciu lat. Celem firmy jest osiągnięcie sprzedaży 60 000 egzemplarzy w ciągu 2012 roku i tym samym zdobycie miejsca w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli tego segmentu.
Ewolucja marki Hyundai w Europie jest widoczna w mocno wyróżniającym się języku projektowania określanym jako Fluidic Sculpture, dzięki któremu i40 zyskał tak oryginalny i dynamiczny wygląd. Charakterystyczny sześciokątny grill i niepowtarzalny kształt reflektorów przednich dodatkowo podkreślają wyrazisty i nowoczesny wygląd auta.
Sportowy design i40 nie wpływa jednak negatywnie na poziom komfortu wnętrza. Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Imponująca przestronność jest gwarancją najwyższego komfortu podróżowania wszystkich pasażerów.
Pojemność bagażnika i40 zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie i wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.
Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM, z wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów silnika, dzięki czemu i40 prowadzi się przyjemnie zarówno po mieście jak i autostradzie.
W segmencie D silniki Diesla stanowią 75% całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym wśród Klientów indywidualnych oraz flot będzie silnik 1,7 l Diesel o mocy 136 KM. W samochodzie zadebiutuje także zupełnie nowy 2,0-litrowy silnik GDI o nazwie Nu, zapewniający wyjątkowe osiągi przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65% Diesel i 35% benzyna.
Hyundai i40 będzie dostępny również w wersji Blue obejmującej najnowsze technologie, opracowane w ramach programu Hyundai Blue Drive™ m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS).
i40 w wersji Blue z jednostką U-II, 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km, dzięki czemu jest najbardziej przyjaznym dla środowiska modelem w swojej klasie.
Bogate wyposażenie standardowe i wiele nowoczesnych rozwiązań, dostępnych jako opcja u większości modeli konkurencyjnych, będzie zdecydowaną kartą przetargową modelu i40.
Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.
Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.
i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).
W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek).
"i40 doskonale łączy w sobie cztery elementy, które stały się podstawowymi wartościami Hyundaia: praktyczność, wydajność, efektywność i stylizacja. Nasi projektanci i inżynierowie stworzyli samochód, zawierający w sobie wszystko to, czego poszukują europejscy kierowcy w modelach segmentu D” – skomentował Allan Rushforth.

i40 sedan

Hyundai zaprezentował pierwszy szkic nowego modelu i40 w wersji sedan, którego światowa premiera będzie miała miejsce podczas rozpoczynających się 12 maja targów motoryzacyjnych w Barcelonie. i40 sedan jest trzecim modelem zaprezentowanym pod szyldem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości).
"Zastosowaliśmy wyraziste, płynne linie na całej długości samochodu, aby i40 miał mocno wyróżniający wygląd" - powiedział Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Motor Europe Technical Centre. "Chcieliśmy odejść od typowej dla sedna trójbryłowej sylwetki, aby stworzyć samochód o dynamicznym i sportowym zacięciu. Dzięki nisko poprowadzonej linii dachu i40 sedan ma w sobie coś z charakteru coupe” – dodał.
i40 wyróżnia się nie tylko atrakcyjną stylizacją, ale gwarantuje także wysoki poziom komfortu wewnątrz, dzięki rozstawowi osi 2,77m i wiodącym w klasie wymiarom przestrzeni pasażerskiej: wysokość od siedzenia do dachu - 1025mm, szerokość wnętrza na wysokości ramion - 1455mm, miejsce na nogi - 1170mm.
„Wprowadzenie tego samochodu w wersji sedan to kolejny krok w podboju rynku europejskiego przez model i40, będące naturalnym uzupełnieniem bardzo pozytywnego przyjęcia wersji wagon podczas targów w Genewie” – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Samochód ma nie tylko wyjątkowy design, ale zapewnia także maksymalny komfort, co zdecydowanie wyróżnia go na tle innych konkurentów segmentu D” – dodał.

Sonata (USA i Korea) - kod SE

Podczas Auto Show w Los Angeles w 2009 roku (grudzień) Hyundai pokazał nową Sonatę Jest to północnoamerykański debiut najnowszej wersji popularnego sedana średniej wielkości, reprezentującego nowy styl projektowania Hyundaia Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba). Sonata/i40 jest drugim modelem po ix35 (następca Tucsona) produktowej inicjatywy Hyundaia wyrażonej poprzez 24/7 (siedem nowych modeli w ciągu najbliższych 24 miesięcy).

Sonata/i40 reprezentuje nowoczesne podejście do tradycyjnego segmentu średniej wielkości sedanów, poprzez zastosowanie wysoko zaawansowanych silników czterocylindrowych, budzący emocje design oraz cechy samochodów luksusowych.

Język projektowania – Fluidic Sculpture

Nowy język projektowania jest konsekwentny, spójny i docelowo ma całkowicie zdominować salony Hyundaia. Opracowując pierwsze szkice Sonaty/i40, inspirowani naturą projektanci starali się łączyć płynne elementy z bardziej sztywnymi strukturami, aby uzyskać wrażenie stałego ruchu i dynamicznych kątów, które odtąd miałyby się stać wyrafinowanym rdzeniem projektów wszystkich przyszłych modeli. Z zewnątrz nowa Sonata/i40 jest ‘lekka’ i niska, ma wydłużoną i elegancką linię dachu, a w profilu bocznym zwracają uwagę płynne linie podkreślone przez chromowane wykończenie. Na przedzie samochodu dominuje masywny, chromowany grill i wyraziste w kształcie lampy. Całości dopełniają 16,17 lub 18 calowe felgi. Wyszukany styl widoczny jest również wewnątrz, gdzie utrzymano elegancki nastrój, a opływowe powierzchnie otaczają kierowcę i pasażerów. Efektowne wzornictwo, połączone z doświadczeniem Hyundaia zaowocowało uzyskaniem wnętrza komfortowego i funkcjonalnego. Nisko poprowadzona linia dachu zazwyczaj „zabiera” przestrzeń od środka, ale i w tym aspekcie Sonata wyróżnia się na tle konkurentów. Dzięki swojej wewnętrznej przestronności model kategoryzowany jest przez EPA (Environmental Protection Agency) zdecydowanie powyżej modeli Camry, Altami, Fusion, Malibu (klasyfikowanych jako średniej wielkości samochody). Przewaga widoczna jest także przy ocenie pojemności bagażnika – 464 litry dają Sonacie ponad 9% przewagę nad Camry i 17% nad Accordem.

Zaawansowane jednostki napędowe

Nowa Sonata wyposażona jest w nowy czterocylindrowy silnik Hyundaia Theta II GDI 2,4l z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI), co przyczyniło się do poprawy efektywności zużycia paliwa i obniżenia emisji. Sonata jest pierwszym średniej wielkości sedanem w gamie modeli Hyundaia, w którym zastosowano technologię GDI w standardzie. Technologia ta umożliwia dokładniejszą kontrolę składu mieszanki paliwa, optymalizując warunki pracy i zwiększając wydajność silnika. Paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra pod wysokim ciśnieniem wytwarzanym przez pompę napędzaną wałkiem rozrządu. Dla zwiększenia mocy, w silniku zastosowano wyższy niż zazwyczaj współczynnik kompresji 11,3:1. Tego typu silnik umożliwia osiągnięcie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. W przyszłym roku Hyundai wprowadzi 2,0 litrowy silnik z turbodoładowaniem Theta II GDI oraz hybrydowy model z silnikiem 2.4l wykorzystujący technologię ogniw polimerowych.

Sześciostopniowa automatyczna i ręczna przekładnia

Nowoopracowane skrzynie biegów, sześciostopniowa automatyczna SHIFTRONIC oraz klasyczna przekładnia manualna dodatkowo zwiększają osiągi. Sześciostopniowa skrzynia automatyczna A6MF2 zmienia biegi wyjątkowo płynnie. Kierowcy mogą skorzystać z funkcji SHIFTRONIC przesuwając dźwignię zmiany biegów w pozycję sterowania ręcznego. Skrzynia A6MF2 stosowana w samochodach osobowych i SUV, plasuje Hyundaia w grupie producentów samochodów, którzy zaprojektowali swoją własną sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Mocną stroną tego projektu skrzyni jest unikalny układ, który sprawia, że jest ona mniejsza, bardziej kompaktowa i lżejsza niż jakiekolwiek inna na rynku.

Sonata SE dostarcza jeszcze więcej emocji kierowcom, którzy preferują jazdę sportową i operują dynamiką. Odpowiednio zestrojone zawieszenie ma sztywniejsze sprężyny i wydajniejszy układ stabilizacji podwozia. Nowoczesne amortyzatory tylnego zawieszenia dodatkowo poprawiają charakterystykę zawieszenia. Zastosowane w tym modelu elektryczne wspomaganie układu kierowniczego szybciej reaguje na zmieniające się warunki jazdy, dodatkowo obniżając zużycie paliwa i emisje szkodliwych substancji do atmosfery.

Zaawansowane standardy bezpieczeństwa

Nadwozie Sonaty skonstruowane jest z wytłaczanej na gorąco, ultra wytrzymałej stali. Dzięki niej, nadwozie Sonaty 2011 jest 25 procent sztywniejsze na skręcanie i 19 procent sztywniejsze na zgniatanie niż poprzedni model. W samochodzie zastosowano zaawansowaną technologię poduszek powietrznych i elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) w wyposażeniu standardowym. Sonata posiada układ hamowania, w którego skład wchodzą hamulcowe tarczowe, ABS z asystentem hamowania (zapewniającym w razie potrzeby maksymalną efektywność) i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD), aby automatycznie dostosować siłę hamowania osi przedniej i tylnej w zależności od obciążenia pojazdu. Sonata wyposażona jest m.in. w sześć poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki przednich siedzeń.
Przewiduje się, ze Sonata 2011 zdobędzie najwyższą ocenę 5 gwiazdek w NHTSA dla przednich i bocznych zderzeń.

Infinity ® Audio System

Wrażenie wywiera także system audio, który zawiera dotykowy ekran, 400 - watowy zewnętrzny wzmacniacz, głośnik niskotonowy (subwoofer), osiem kanałów i dziewięć głośników. Inżynierowie Infinity i Hyundaia wspólnie opracowali zintegrowane z wnętrzem Sonaty głośniki. Zespół spędził setki godzin na dopracowanie systemu dla skonstruowania unikatowych właściwości akustycznych wnętrza.

Sonata/i40 jest produkowane w Korei Południowej, a od grudnia 2009 roku również w USA (Alabama). Docelowo od 2011 sprzedaż nowego modelu ma wynieść 450 tys. sztuk na całym świecie. Hyundai pracował nad nową Sonatą/i40 od 2005 r., a całkowity koszt projektu zamknął się kwotą 372 mln dolarów.

Sonata/i40 Hybrid Blue Drive - model wkrótce na rynku w Korei i USA - w Europie trochę później

Nowy Hyundai Sonata w wersji hybrydowej oferuje unikalną stylistykę, innowacyjne baterie i nowoczesny układ napędowy, a przy tym bardzo małe spalanie.
Hybrydowa Sonata będzie oferowana na początku tylko w USA. Będzie reprezentować najwyższą jakość, jaką osiągnął koreański producent.
Według Hyundaia, hybrydowa wersja popularnego sedana sprawi, że stanie się on czołowym modelem w swojej klasie oferując najmniejsze spalanie, dzięki czemu będzie można nim pokonać 37 - 39 mil na jednym galonie. Dodatkowo, Sonata będzie wyposażono w baterie litowo polimerowe i unikalny wygląd zewnętrzny.
Wygląd hybrydy, a zwykłej Sonaty nie będzie się różnił, z wyjątkiem kilku małych dodatkowych akcentów takich jak troszkę inny kształt lamp przednich i tylnych, sześciokątny grill, napis "Hybrid Blue Drive" i inny kształt felg.
Wewnątrz samochodu znajduje się także kilka ulepszeń takich jak wskaźnik pokazujący, w którym momencie powinniśmy zmienić bieg, 4,2 calowy wyświetlacz LCD (zwany Hybrid Technology Display), pokazujący z którego napędu w danym momencie korzystamy i z informacją o stanie baterii, ilości paliwa i zasięgu.
Pod maską znajdzie się 2,4 l silnik z gamy Theta II o mocy 164 KM, a napęd przenoszony będzie za pomocą sześcio - biegowej skrzyni automatycznej. Elektryczny silnik będzie miał moc 30 kW. W sumie samochód ma 209 KM osiągne przy 6 000 obr./min. i 195 Nm - to więcej niż u konkurencji.
Baterie zamontowane w Sonacie są bardzo lekkie, dzięki czemu samochód nie ma dużo większej wagi od konwencjonalnego modelu.
Sonata 2011 jako pierwszy samochód na świecie znalazł zastosowanie dla baterii litowo polimerowych, zamiast niklowo wodorkowych i litowo jonowych. One są o 20% lżejsze i o 10% bardziej efektywne.